کد خبر: 27381
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 09:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه‌¬¬های عمومی آذربایجان غربی

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شیخ شلتوت و کتابخانه عمومی شهید محمد قمری قره‌قشلاق جلسه جمع‌خوانی برگزار کردند.
جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه‌¬¬های عمومی آذربایجان غربی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌­­های عمومی آذربایجان غربی، حسن سالاری اعلام کرد: جلسه جمع‌خوانی کتاب «چراهای شگفت انگیز قرآن کریم»، ویژه کودک و نوجوانان و  «قصه‌گویی» در کتابخانه شیخ شلتوت برگزار شد.

مسئول کتابخانه شیخ شلتوت گفت: هدف از جمع‌خوانی این کتاب آشنایی بیشتر کودکان با قرآن کریم و آموزه‌های آن است؛ و هدف از قصه‌گویی که یکی از  بهترین روش‌های آموزش کودکان و خردسال است لذت بردن از قصه و آشنایی کودکان با کتاب است که به آنان فرصت کسب مهارت‌های اجتماعی، حل مسئله، گوش‌دادن فعال، تمرکز، تقویت مهارت‌های کلامی و پرورش خلاقیت را عرضه می‌کند.

سالاری افزود: در این جلسات ابتدا کتاب «چراهای شگفت‌انگیز قرآن کریم» نوشته رضا نباتی به اعضای کودک معرفی شد، سپس هر یک از دانش‌آموزان مطالبی از کتاب را خواندند و همچنین قصه‌گویی از کتاب «آی قصه قصه قصه» نوشته زهره پریرخ توسط منصور قربانی انجام شد»

مسئول کتابخانه عمومی شهید محمد قمری قره‌قشلاق نیز از جمع‌خوانی کتاب «گربه چکمه پوش» نوشته: مادلن مانسیه، ترجمه محسن حسنی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این جمع‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شد، افزود: در این جلسه  قصه اول کتاب که در مورد یک آسیابانی  که هنگام مرگ اموال خود را به فرزندانش می‌دهد جمع خوانی شد؛ در ابتدای جلسه هر نفر یک بند از داستان مورد نظر را می‌خواند و بند بعدی کتاب توسط دیگری ادامه می‌یافت تا اینکه داستان به پایان می‌رسید.

مسئول کتابخانه ادامه داد: به منظور تمرکز هر چه بیشتر اعضاء در خصوص کتاب قرائت شده، سوالاتی در خصوص متن خوانده شده از حاضرین پرسیده ‌شد تا آن‌‌ها به نحو موثرتری در امر خواندن شریک شوند.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: