کد خبر: 27838
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 اسفند 1395 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه خبر داد:

قصه گویی در بخش اطفال بیمارستان شهید ایرانپور شهرستان امیدیه

منبع : لیزنا
به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه اهواز جلسه قصه گویی در بخش اطفال بیمارستان شهید ایرانپور (بیمارستان شرکت نفت) شهرستان امیدیه برگزار شد.
قصه گویی در بخش اطفال بیمارستان شهید ایرانپور شهرستان امیدیه

به گزارش لیزنا، جلسه قصه گویی با حضور کتابداران و رئیس اداره در در بخش اطفال بیمارستان شهید ایرانپور (بیمارستان شرکت نفت) شهرستان امیدیه برگزار شد. در این برنامه، ضمن عیادت از کودکان بیمار، اقدام به قصه گویی توسط کتابداران، قصه خوانی توسط کودکان، معرفی انواع خدمات کتابخانه، توزیع بروشور معرفی کتابخانه های شهرستان و سپس اهدای جوایزی به آنان همراه بود.

محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه ضمن اعلام این خبر بیان کرد: همواره دلایلی برای عدم مراجعه افراد به کتابخانه های عمومی وجود دارد (از جمله ناآشنایی با وجود کتابخانه، دوری از کتابخانه، و...)، و به همین دلیل ما نباید برای جذب افراد به کتابخانه تنها منتظر مراجعه آنان باشیم.

شکاری افزود، برگزاری چنین جلساتی در بخش اطفال بیمارستان‌ها که ممکن است والدین و کودکان به لحاظ روحی در وضعیت نابه سامانی قرار داشته باشند، می‌تواند ضمن آشنایی آنان با کتاب و کتابخانه، به انس و الفت با کتاب و مطالعه در آنان و فراهم آوردن زمینه‌های آرامش بینجامد و چه بسا پس از ترخیص، به یکی از اعضای ثابت کتابخانه مبدل شود.

در این جلسه ضمن قصه گویی و قصه خوانی، از کودکان و والدین خواسته شد تا از آخرین کتابی که خوانده اند نیز توصیف کوتاهی داشته باشند و آن را به سایر حاضرین معرفی نمایند.

شکاری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد علاقه مندی مضاعف جهت مطالعه و عادت به كتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، آشناسازی کودکان، والدین، و حتی پزشکان و پرستاران با کتاب و کتابخانه و به خصوص کتابخانه های شهرستان، و تبادل و اشتراک کتابهای خوانده شده بین افراد دانست.

همچنین این جلسه با استقبال فراوان پزشکان، پرستاران، والدین و کودکان همراه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: