کد خبر: 27944
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 13:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه مشترک انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استان یزد مطرح شد:

توجه به کتابخانه‌سازی در دستور کار انجمن کتابخانه‌های شهرستان یزد

منبع : لیزنا
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد ، سه‌شنبه 24 اسفند در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های این شهرستان با تأکید بر حضور جدی خیران در امر کتابخانه‌سازی گفت: توجه به کتابخانه‌سازی در دستور کار انجمن کتابخانه‌های شهرستان یزد در سال 96 قرار می‌گیرد.
توجه به کتابخانه‌سازی در دستور کار انجمن کتابخانه‌های شهرستان یزد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی یزد، فرماندار استان یزد، گفت: با وجود مشکلات و کاستی‌هایی که در خصوص تأمین منابع مالی در سال 1395 وجود داشت، عملکرد کتابخانه‌های عمومی چشمگیر بود و شاهد اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اقدامات عمرانی در کتابخانه‌ها بودیم.

وی  با بیان اینکه لازم است نقش خیران در حوزه کتابخانه‌سازی پررنگ‌تر شود، ادامه داد: توجه جدی به کتابخانه‌سازی در دستور کار انجمن کتابخانه‌های شهرستان یزد در سال 96 قرار خواهد گرفت.

وی همچنین پیشنهاد داد در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان در سال96، گزارشی از نقاط فاقد فضای مناسب کتابخانه‌ای در سطح شهر تهیه و ارائه شود تا با نیازسنجی مناسب بتوان مناطق کمتر برخوردار از نعمت کتابخانه را به شکل مطلوب پوشش داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان در دو سال گذشته ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد:  سال 96، سالی سراسر موفقیت و پیشرفت برای کتابخانه‌های عمومی استان باشد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان سخنران بعدی این جلسه بود.

 وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به حوزه کتابخانه‌سازی، تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی با مسئولان ارشد استان برگزار شده است تا بتوان مشکل اختصاص زمین به پروژه‌های خیری را حل کرد، ولی متأسفانه به دلیل کم‌توجهی در این خصوص، بسیاری از خیران از فعالیت در حوزه کتابخانه‌سازی دلسرد شده و سرمایه خود را به بخش‌های دیگری منتقل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تلاش و همت مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد، برنامه‌های این اداره کل مورداقبال عمومی قرار گرفته است، افزود: همه اصحاب فرهنگ باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند و به گونه‌ای عمل کنند که مردم رغبت بیشتری به کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های شهرستان یزد بیان کرد: جشن کتاب و جوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تأثیر کتاب در تربیت فرزند، اجرای برنامه‌های جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌ها و اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اقداماتی بوده است که در حوزه فرهنگی و به همت کتابداران خدوم یزدی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حضور اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در نمایشگاه بزرگ کتاب یزد در سال‌های اخیر پُربار بوده است، افزود: در نمایشگاه کتاب سال 1396، با تصمیمی که از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان اتخاذ شد، مدیریت غرفه این اداره کل در نمایشگاه به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سپرده شد و در این راستا، همکاران کتابدار یزدی با اجرای برنامه‌های متنوع، حضور موفقی را در این نمایشگاه ثبت کردند.

وی همچنین در خصوص مهم‌ترین اقدامات عمرانی صورت گرفته در کتابخانه‌های شهرستان یزد نیز گفت: در سال 95  بهسازی فضای کتابخانه غدیر، تکمیل سالن مطالعه برادران کتابخانه شهید شفیعی، محوطه‌سازی کتابخانه حضرت زهرا(س) و حصارکشی کتابخانه دکتر جوادی به همت خیّر این مجموعه، در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد همچنین از خرید مبلغ 650 میلیون ریال تجهیزات ویژه کتابخانه نابینایان خبر داد و از مجموعه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و شرکت چادرملوی یزد به واسطه همراهی در این زمینه سپاسگزاری کرد.

در پایان نشست، از همراهی اعضای این انجمن‌ها با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: