کد خبر: 29382
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 10:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مطرح شد

تشکیل دفتر انجمن خیرین در اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس

منبع : لیزنا
دومین جلسه هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس در سال جاری، با محوریت هم‌اندیشی در خصوص جذب خیرین، به‌منظور سرمایه‌گذاری در زمینه کتاب و کتابخانه‌های استان برگزار شد.
تشکیل دفتر انجمن خیرین در اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، دومین جلسه هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس در سال جاری، با محوریت هم‌اندیشی در خصوص جذب خیرین، به‌منظور سرمایه‌گذاری در زمینه کتاب و کتابخانه‌های استان برگزار شد.

روح‌الله منوچهری در ابتدای این نشست با اشاره به مصوبات جلسه پیشین انجمن خیرین، اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه پیشین انجمن و به‌منظور انسجام هرچه بیشتر فعالیت‌های انجمن خیرین، دفتر این انجمن در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تشکیل شده است و صغرا بابایی یکی از اعضای هیئت‌مدیره این انجمن نیز رسیدگی به امور این دفتر را پذیرفته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه، به خرید تجهیزات بخش کودک و تخصیص یارانه برای بسیاری از کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: برخی شهرستان‌های استان، ازنظر قانونی شهرستان‌های برخوردار به‌حساب می‌آیند و ۳ درصد درآمد نفت و گاز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، اما درواقع این شهرستان‌ها ازنظر امکانات ضعیف‌اند و نیاز است که انجمن خیرین نگاه ویژه‌ای به این شهرستان‌ها داشته باشد.

منوچهری همچنین از برگزاری همایش ملی خیرین به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نیز همایش استانی خیرین کتابخانه ساز در سال جاری خبر داد.

علی نویدگویی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه مشکل جامعه ما این است که از کتاب غافل شده‌ایم، اظهار داشت: واقعیت این است که فعالیت برخی از رسانه‌ها آسیب بسیاری را به بنیان خانواده وارد کرده است؛ این در حالی است که ما در جامعه از کتاب غافل شده‌ایم و این مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

علی نویدگویی با بیان اینکه در بحث نیازهای کتابخانه‌ای همواره نگاهمان به مرکز استان بوده است، افزود: ‌باید به سراغ شهرستان‌ها برویم و با شناسایی خیران در هر شهرستان، تأمین بخشی از نیازهای منطقه را به خیران واگذار کنیم.

وی همچنین به ایجاد چهار سرای فرهنگ مهربانی و دو سرای یار مهربان در شیراز اشاره کرد و گفت: این مکان‌های فرهنگی به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز تأسیس شده است و پتانسیل بسیاری در زمینه ‌کارهای فرهنگی به‌ویژه کتاب و کتابخوانی دارند و اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز می‌تواند در زمینه تبادل کتاب و نشریات با آن‌ها همکاری داشته باشد.

نوید گویی همچنین با اشاره به اینکه برگزاری همایش ملی و استانی خیرین کتابخانه‌ساز اقدامی شایسته و درخور است، اشاره کرد: مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز فارس، برای دومین بار همایش بزرگ خیران فارس را با بیش از هزار نفر خیر در دهم مردادماه برگزار خواهد کرد.

محمدحسین گلریز خاتمی، عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس در ادامه تصریح کرد: مشکلات شهرستان‌ها را باید خود شهرستان‌ها حل  کنند و نباید این بار سنگین بر دوش شیراز باشد؛ لازم است با یک برنامه‌ریزی منسجم و حضور در شهرستان‌ها افراد واجد شرایط و خیران شهرستانی را شناسایی کرده و آن‌ها را به‌سوی سرمایه‌گذاری در امر مقدس کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

 

گلریز خاتمی بر لزوم به‌کارگیری افراد مشتاق و داوطلب برای پویاسازی کتابخانه‌ها تأکید کرد و از همکاری انجمن خیرین کتابخانه ساز برای جلب مشارکت این افراد خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: