کد خبر: 30178
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 21:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی تشکیل شد

منبع : لیزنا
دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان آذربایجان‌غربی با هدف توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.
جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی تشکیل شد

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در سال ۹۶ با حضور اعضای هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره انجمن، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، معاون مدیرکل و کارشناس امور مشارکت‌ها و شهرداری‌ها در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در این جلسه علی فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: خیرین کتابخانه‌ساز می‌توانند یکی از موانع مطالعه، یعنی عدم دسترسی به کتابخانه عمومی را با ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها رفع کنند.

فیروز ضمن تقدیر از همراهی خیرین در استان و با توجه به در پیش بودن انتخابات هیئت‌مدیره جدید انجمن در سال جاری، از پیشنهاد وجود نمایندگانی از شورای شهر، صداوسیما و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترکیب هیئت‌مدیره استقبال کرد و این امر را در پیشبرد اهداف انجمن مؤثر دانست.

علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نیز ضمن ارج نهادن به خدمات خیرین در جهت ترویج فرهنگ نیکوکاری و مطالعه، به ارائه گزارش عملکرد انجمن در سال گذشته پرداخت و تأکید کرد: وظیفه انجمن تنها به ساخت کتابخانه محدود نمی‌شود؛ بلکه انجمن می‌تواند طبق اساسنامه در تجهیز و خرید کتاب به کتابخانه‌ها کمک کند.

فضل‌الله ناظر، نائب رئیس هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اظهار داشت: برای تقویت انجمن باید از کمک‌های مردمی در سطح شهر استفاده و کتابخانه‌های عمومی را به صورتی دقیق و کارا معرفی کرد. درواقع یکی از راه‌های موفقیت انجمن تبلیغات مناسب است که تهیه بروشورهای تبلیغاتی می‌تواند در این راه تأثیرگذار باشد.

گفتنی است، برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه خیرین، تبلیغ و معرفی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، پیگیری برای تخصیص زمین از سوی شهرداری برای ساخت کتابخانه و مشارکت خیرین در بازسازی کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه برخی از مصوبات این جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: