کد خبر: 30745
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 مهر 1396 - 09:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از استاندار سمنان

منبع : لیزنا
 لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به استاندار سمنان به پاسِ تقدیر از تلاش‌ و پیگیری‌ در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی، توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان به وی اهداء شد.
تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از استاندار سمنان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، لوح تقدیر علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به پاسِ تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های وی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان به محمدرضا خباز استاندار سمنان اهداء شد.

در بخشی از تقدیرنامه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به استاندار سمنان آمده است: «نقش حساس و کلیدی کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در جایگاه یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی کشور بر همگان آشکار است و تلاش در مسیر با برکت کمک به ارتقای این شاخص ارزنده فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی از وظایف همگانی به ویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است

دبیرکل نهاد در بخش دیگری از این لوح تقدیر، آورده است: «توجه به این مقوله مهم، فراتر از وظایف قانونی موهبت الهی است که نشان از کمال روحی و همت بلند و علاقه به بالندگی و رشد انسان‌هاست

در پایان این لوح تقدیر نیز آمده است: «این لوح به پاس خدمات ارزنده جناب‌عالی به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در همکاری و تعامل با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمک‌های مادی و معنوی تان به این نهاد با خلوص نیت و از روی کرامت و سخاوت محقق گشته تقدیم حضور می‌گردد

محمدرضا خباز استاندار سمنان نیز پس از دریافت لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مطالعه و کتابخوانی از تعالیم و آموزه‌های اساسی دین اسلام است.

وی خدمت به مردم را در مکتب اسلام یک توفیق الهی دانست و گفت: باید تلاشمان را در راه توسعه آگاهی و بصیرت مردم جامعه بیشتر کنیم تا شایسته اعتماد مردم باشیم. همه ما در هر سمت و جایگاهی که هستیم باید خدمت به مردم را اولویت و اصلی‌ترین وظیفه خود قرار دهیم؛ چراکه رضایت خداوند متعال در رضایت‌مندی مردم است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان همچنین با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، استفاده از ظرفیت خیرین و مردم خدمتگزار را در تقویت کتابخوانی مهم و تأثیر گذار عنوان کرد.

خباز با قدردانی از زحمات مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان در جشنواره اهدای کتاب، از مردم این استان برای حضور پرشورشان در جشنواره اهدای کتاب و اهدای بیش از ۱۶۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد.

نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان نیز با تأکید بر اینکه اهدای کتاب، کارِ خیر اهالی فرهنگ است، خاطرنشان کرد: کتاب‌های مازاد در خانه‌ها و اداره‌ها، باید در دسترس همه مردم قرار بگیرد.

سماکوش ادامه داد: در طرح اهدای کتاب، مردم استان با اهدای کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل‌ استفاده‌شان به کتابخانه‌های عمومی، به غنی‌تر شدن مخازن کتابخانه‌ها کمک می‌کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان همچنین گفت: با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، امکان استفاده اقشار روستایی و محروم از کتاب فراهم ‌شده و با مشارکت ارزنده مردم در این طرح نیز گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان برداشته می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: