کد خبر: 30951
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 مهر 1396 - 10:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دعوت فرماندار اردبیل از خیرین برای مشارکت در ساخت کتابخانه در مناطق روستایی

منبع : لیزنا
 فرماندار اردبیل خواستار مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه‌های عمومی در روستاهای پرجمعیت شهرستان و مناطق کم برخوردار اردبیل شد.
دعوت فرماندار اردبیل از خیرین برای مشارکت در ساخت کتابخانه در مناطق روستایی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل با حضور فرماندار در کتابخانه مرکزی این شهرستان برگزار شد.

جواد زنجانی، فرماندار اردبیل با اظهار خرسندی از فعالیت و خدمات کتابخانه‌های عمومی، این مراکز را یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های مؤثر در توسعه فرهنگی و علمی دانست و گفت: در صورت ساخت کتابخانه در مناطق کم برخوردار اردبیل و روستاهای پرجمعیت، شاهد رشد و شکوفائی استعدادهای علمی، هنری، فرهنگی و ادبی کودکان، نوجوانان و جوانان این مناطق خواهیم بود.

وی ضمن دعوت از خیرین جهت اهدای زمین و مشارکت در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها، افزود: این مشارکت، خیرین را در موفقیت آینده‌سازان جامعه سهیم می‌کند و اجر اخروی و دعای خیر مردم و والدین کودکان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل، نیازسنجی و شناسایی ذائقه فرهنگی نسل امروز را از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید با شناسایی کتاب‌ها، برنامه‌ها و خدمات موردعلاقه کودکان و نوجوانان، اشتیاق لازم برای کتابخوانی و مطالعه را در این نسل ایجاد کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های فرماندار اردبیل و تبریک روز جهانی کودک، اظهار داشت: برای داشتن نسلی آگاه، باید کودکان را با لذت مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم. در حال حاضر برپایی و ساماندهی کتابخانه در مدارس و مهدهای کودک از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی فضاهای آموزشی است. کودکان باید در محیط آموزشی به مطالعه کتاب‌های غیردرسی همچون رمان‌های مفید، ترغیب و تشویق شوند.

عزیزخانی با استقبال از مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، ادامه داد: در صورت مشارکت خیرین و مسئولین، ساخت کتابخانه در مناطق روستایی پرجمعیت در اولویت قرار دارد.

بهرنگ عظیمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نیز در ابتدای این جلسه، با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های ارائه‌شده در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، بیان کرد: شهرستان اردبیل با ۱۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۷ باب کتابخانه عمومی مشارکتی، به بیش از ۱۷ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد. میزان امانت کتاب در شش‌ماهه نخست سال جاری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل بالغ‌بر ۷۰ هزار نسخه بوده است.

وی همچنین از شاداب سازی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شهید مطهری، مرکزی اردبیل و مقدس اردبیلی خبر داد.

گفتنی است، حضور در غرفه کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کودک از دیگر برنامه‌های اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: