کد خبر: 30960
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 مهر 1396 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آغاز به کار نخستین کتابخانه سیار روستایی سرخه سمنان

منبع : لیزنا
نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان سرخه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، هم‌زمان با هفته ملی کودک، فعالیت خود را در دبستان قائم روستای مؤمن‌آباد آغاز به کار کرد.
آغاز به کار نخستین کتابخانه سیار روستایی سرخه سمنان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌خانه سیار روستایی سرخه در روستای مؤمن‌آباد گشایش یافت و این کتابخانه در حال حاضر روستاهای خیرآباد، مؤمن‌آباد، لاسجرد، افتر و عَلاء را تحت پوشش خدمات فرهنگی قرار می‌دهد.

مهدی جمال مدیرکل کانون سمنان در مراسم گشایش این کتاب‌خانه گفت: کانون از پنجاه‌سال قبل، افتخار این را داشته تا در عرصه‌های فرهنگی پیش‌قدم باشد .

وی، هدف از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی را برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: این کتاب‌خانه در پی بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر، روستایی و محروم شهرستان سرخه که امکان استفاده از کتاب‌خانه‌های ثابت را ندارند، دایر شده است.

مدیرکل کانون سمنان  افزود: مربی کتاب‌خانه سیار با یک دستگاه خودرو و کتاب‌های کانون پرورش فکری به مناطق روستایی می‌رود تا با ارایه فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، اجرای بازی و...، شادی را به کودکان مناطق روستایی هدیه کند.

جمال در پایان تصریح کرد: هم اکنون 16 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه سیار روستایی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و دو کتاب‌خانه پستی به‌همت کانون در استان سمنان فعالیت دارند.

 

گفتنی است؛ در این آیین که علاوه بر مربیان کانون پرورش فکری، مدیر، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه قائم، محمد دستورانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه، دهیار، اعضای شورا و معتمد روستا نیز حضور داشتند، فعالیت‌هایی مانند سرودخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی فعالیت ادبی مکاتبه‌ای، عضویت و امانت کتاب، قدردانی از مدیر مدرسه، دهیار و اعضای شورای روستا انجام شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: