کد خبر: 32909
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 بهمن 1396 - 11:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نقد و بررسی کتاب‌های «اشکانه» و «این نقش‌ها واقعی است» در خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
 نقد و معرفی کتاب «اشکانه» در کتابخانه ملاعبدالله بشروی و کتاب «این نقش‌ها واقعی است» در کتابخانه امام جعفر صادق (ع) در هفته اول بهمن‌ماه برگزار شد.
نقد و بررسی کتاب‌های «اشکانه» و «این نقش‌ها واقعی است» در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، «اشکانه» و «این نقش‌ها واقعی است» از منابع طرح کتابخوان در هفته اول بهمن‌ماه با حضور جمعی از دانش‌آموزان کتابخانه‌های شهرستان بشرویه، کارشناسان ادبیات و کتابداران، به ترتیب در کتابخانه ملاعبدالله بشروی و کتابخانه امام جعفر صادق (ع) معرفی و نقد شد.

«اشکانه» نوشته ابراهیم حسن بیگی توسط انتشارات قدیانی در سال ۸۳ با مضمونی عاشقانه در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است. این کتاب روایتی از زندگی سه رزمنده دفاع مقدس به نام‌های سید حسین، حامد و امیر است که هرکدام وقایعی را در داستان دنبال می‌کنند. بخش اصلی کتاب به روایت زندگی عاشقانه اشکانه، دختری ثروتمند و زیبا و سید حسین علوی جانباز هفتاد درصد پرداخته است.

 

کتاب «این نقش‌ها واقعی است: نقش زناشویی» نوشته مهدی خطیب نیز توسط مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در سال ۹۰ به چاپ رسیده است. در این کتاب، نظام خانواده نقش‌های مشخصی را برای اعضای خانواده تعریف می‌کند. اگر در ایفای نقش‌ها ناهماهنگی پیش آید و وظائف و مسئولیت‌ها به‌درستی انجام نشود در خانواده تعارض‌هایی شکل خواهد گرفت، در مقابل کارکرد مناسب هر یک از اعضا در نقش خویش، پایداری و شادکامی و رضایتمندی را به خانواده ارزانی خواهد داشت. عمده‌ترین نقش‌های خانواده، نقش والدینی، همسری و خواهر- برادری است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: