کد خبر: 33055
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 بهمن 1396 - 16:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی با خیر کتابخانه ساز سبزواری

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در جلسه تجلیل از نیکوکار کتابخانه ساز سبزواری، خیران را مایه برکت و آرامش جامعه اسلامی دانست.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی با خیر کتابخانه ساز سبزواری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در دیداری با حضور حیدری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان از دکتر محمد علوی مقدم، خیر سبزواری و مؤسس کتابخانه علوی مقدم قدردانی کرد.

محمد علوی مقدم خیر کتابخانه ساز و چهره ماندگار حوزه ادبیات درباره تأسیس این کتابخانه گفت: در مدت فعالیت خود، حدود دو سال در دانشگاه الازهر قاهره در کشور مصر، یک سال در دانشگاه حلب سوریه و یک سال در پاکستان مشغول تدریس ادبیات فارسی بودم و در این مدت قسمت عمده‌ای از درآمد خود را به خرید کتاب اختصاص دادم و  پس از بازنشستگی کتاب‌های خود را با عنوان «کتابخانه دکتر علوی مقدم» به جامعه کتاب‌خوان سبزوار تقدیم کردم.

علوی مقدم ادامه داد: ابتدا کتاب‌ها را در منزل شخصی‌ام در مشهد نگهداری می‌کردم اما تعداد این منابع بسیار زیاد بود و همه فضای ساختمان، دیوارهای اتاق‌های خواب، پذیرایی و راه‌پله‌ها را اشغال کرده بود.

وی ادامه داد: از مدت‌ها قبل به فکر انتقال این کتاب‌ها به سبزوار و استفاده دانشجویان این شهر از منابع بودم تا اینکه موفق شدم این کتابخانه مشارکتی را در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ زیر نظر کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار به‌طور رسمی افتتاح کرده و منابع را در اختیار مردم سبزوار قرار دهم.

این خیر کتابخانه ساز در ادامه یادآور شد: مایلم کتابخانه‌ای نیز به نام و یاد همسرم در شهرستان سبزوار ایجاد کنم.

در ادامه، حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تقدیر از تلاش دکتر علوی مقدم برای تأسیس این کتابخانه مشارکتی و و نگهداری از آن گفت: این کتابخانه دارای نسخه‌های خطی و منابع نایاب و ارزشمندی است که باید به‌درستی حفظ و نگهداری شود.

اکبری با اشاره به اهمیت وجود نیکوکاران در رشد کتابخوانی، ادامه داد: ما خدمتگزار عرصه کتابخانه‌ها هستیم و کار اصلی و مهم در این عرصه را خیران کتابخانه ساز انجام می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی وجود خیرانی چون دکتر علوی مقدم را مایه برکت جامعه خواند و برای وی آرزوی صحت و سلامت کرد.

گفتنی است، اهدای یک نسخه از کتاب «بیست مقاله» تألیف علوی مقدم به هریک از میهمانان، بخش پایانی این نشست بود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: