کد خبر: 38736
تاریخ انتشار: شنبه, 27 بهمن 1397 - 11:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز سمنان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با اشاره به این مطلب که انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فعالیت مردمی دارد بیان داشت: باید این انجمن از تمام ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کند.
انجمن خیرین کتابخانه‌ساز سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز با حضور حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان؛ محمد هادی مظاهری، مشاور استاندار در امور ایثارگران؛ حجت الاسلام جلیل طاهریان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان؛ سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.

حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه  ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با اشاره به این مطلب که انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فعالیت مردمی دارد بیان داشت: باید این انجمن از تمام ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کند.

وی نقش خیرین کتابخانه ساز را در جامعه مهم دانست و گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز باید فعالیت بیشتری در استان داشته باشد.

سعدالدین با تاکید براینکه باید از تمام ظرفیت ‌های دستگاه‌های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش برای توسعه کتاب و کتابخوانی استفاده شود اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه دارد.

مدیرکل دفتر برنامه  ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با تاکید براینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند اظهار داشت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بین این قشر تلاش شود.

سعدالدین با تاکید بر اینکه می توان دانش آموزانی را به عنوان کتابدار در مدارس تربیت کرد افزود: این دانش آموزان کتابدار می توانند  در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کنند.

در ادامه  محمد هادی مظاهری، مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز گفت: باید خیرینی برای ترویج فرهنگ مطالعه شناسایی شوند و در جلسه خیرین شرکت کنند.

وی وجود افراد فرهنگی و اساتید دانشگاهی را در جلسه خیرین ضروری دانست و گفت: این قشر می توانند راهکارهای بسیاری را برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

مظاهری افزود:  باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود .

در ادامه حجت الاسلام جلیل طاهریان مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان نیز گفت: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فعالیت‌های بسیاری را داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که  با پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ‌ها  به انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان بسیاری از مشکلات رفع می شود عنوان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه همگانی محسوب می شود.

در ادامه سعید دهقانلو معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز با اشاره به این مطلب که  در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های خوبی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در  کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  بودیم  عنوان کرد: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عزم همگانی نیاز داریم.

 وی از طراحی پاکت‌هایی برای اهدای کتاب خبر داد و افزود: این پاکت‌ها در مدارس برای جمع آوری کتاب‌های مازاد دانش آموزان در منزل توزیع شده است.

 در خاتمه اعضای انجمن  خیرین کتابخانه ساز استان سمنان در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: