کد خبر: 39414
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 10:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دعوت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور برای مشارکت نویسندگان در پویش بهار مهربانی

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور با انتشار بیانیه‌ای، نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و نیز مردم ایران را به شرکت در پویش بهار مهربانی دعوت کرد.
دعوت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور برای مشارکت نویسندگان در پویش بهار مهربانی

به گزارش لیزنا، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور با انتشار بیانیه‌ای، نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و نیز مردم ایران را به شرکت در پویش بهار مهربانی دعوت کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«دوستان عزیز نویسنده سلام

 مردم نازنین ایران همواره نشان داده‌اند در زمانه درد و اندوه، بیش از هر زمان دیگری با هموطنان و همنوعان شان همراه و همدل شده‌اند، این بار نیز با همدلی‌شان بهار سیلی خورده از خشم سیل را به بهار زندگی و امید بدل خواهند کرد.

نویسندگان کودک و نوجوان بهتر از هر کسی می‌دانند که سیل علاوه بر خسارت‌های مادی و جانی فراوان، آسیب‌های روحی و عاطفی نیز به همراه دارد که بیش از هر کس دامان کودکان بی پناه را می‌گیرد. مبادا در ازدحام آواربرداری و گستره امدادرسانی، از کودکان و نوجوانان غافل شویم.‌

بیایید ما نویسندگان کودک و نوجوان در کمپین بهار مهربانی سهیم شویم و از مردم عزیزمان بخواهیم که با اهدای کتاب و اسباب بازی‌های نو و یا قابل استفاده، بخشی از غبار اندوه را از جان کودکان مناطق سیل زده بزداییم و شادی را دوباره به قلب‌های غمزده این کودکان بازگردانیم.

از هموطنانمان بخواهیم که کتاب‌ها و اسباب بازی‌های اهدایی خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود تحویل دهند تا در سریع ترین زمان ممکن این کاروان مهربانی به دست کودکان سیل زده برسد. دوستان نویسنده می توانند با ضبط و ارسال پیام‌های ویدئویی یک دقیقه‌ای خود خطاب به هم میهنان مان و یا کودکان و نوجوانان، از آنها بخواهند که با اهدای کتاب و اسباب بازی به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی شهرشان، در کمپین بهار مهربانی به نفع کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده شرکت کنند.»

گفتنی است، پویش «بهار مهربانی» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف تسلّی دل غم‌دیدگان، کمک به کودکان آسیب دیده، کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق سیل‌زده، پرکردن اوقات فراغت، سرگرمی کودکان در میان هیاهوی آواربرداری و امداد رسانی، در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارسال بسته‌های کتاب و اسباب بازی برای آسیب‌دیدگان این مناطق، راه اندازی شده است. هموطنان در صورت تمایل می‌توانند کتاب‌ها و اسباب بازی‌های اهدایی قابل استفاده(در حد نو) خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود تحویل دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: