کد خبر: 39432
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 12:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کودکان گیلانی شادی‌هایشان را با کودکان مناطق سیل زده تقسیم کردند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در جشنواره بزرگ بهار مهربانی در پیاده راه فرهنگی شهر رشت، اجرای این طرح ملی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی را برای ایجاد نشاط در کودکان مناطق سیل زده کشور عنوان کرد.
کودکان گیلانی شادی‌هایشان را با کودکان مناطق سیل زده تقسیم کردند

به گزارش لیزنا، جشنواره بزرگ "بهار مهربانی" عصر دیروز سه شنبه (۲۷فروردین) به کوشش کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و سازمان فرهنگی و ورزشی شهر رشت و با هدف جمع‌آوری هدایای فرهنگی شامل کتاب، نوشت‌افزار و اسباب بازی برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده کشور در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار شد.

در این جشنواره بزرگ که با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان؛ زهرا بدن آرا و مجتبی رمضانی، معاونین توسعه کتابخانه‌ها و همکاری‌ها و اداری و مالی کتابخانه‌های عمومی استان؛ مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس، اولیاء و مربیان، علاقمندان به برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن قصه‌خوانی و اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان، اقلام فرهنگی اهدایی کودکان گیلانی برای همنوعان‌شان در مناطق سیل زده کشور جمع‌آوری شد.

کرمی: جشنواره بهار مهربانی برای ایجاد نشاط در کودکان مناطق سیل زده اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در جشنواره ملی «بهار مهربانی» جمع‌آوری کتاب و محصولات فرهنگی اهدایی مردم گیلان را با هدف ارسال به مناطق سیل‌زده کشور عنوان کرد و گفت: این طرح ملی همزمان با سراسر کشور در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در حال اجراست. 

کرمی یادآوری کرد: در اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از کودکان و خانواده‌های آنان دعوت شده تا کودکان مناطق سیل‌زده را با اهدای کتاب و اسباب‌بازی خوشحال کنند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در طرح «بهار مهربانی» کودکان گیلانی همپای دیگر کودکان کشور به همنوعان خود در مناطق سیل زده، کتاب، لوازم التحریر و اسباب بازی هدیه دادند افزود: به منظور ترویج فرهنگ نوعدوستی بین کودکان و کمک به روحیه قشرهای مختلف مناطق آسیب دیده از سیل اخیر، به ویژه کودکان این مناطق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی در قالب طرح «بهار مهربانی» و با تلاش کتابداران استان اجرا می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی بهار مهربانی در حاشیه این جشنواره بزرگ در پیاده راه فرهنگی شهر رشت اشاره کرد: نقاشی‌هایی که کودکان در این دورهمی و به دور از هیاهوی دنیای پیرامون کشیدند، در نمایشگاهی به همین نام به نمایش گذاشته می‌شود. 

کرمی عنوان کرد: علاقمندان برای شرکت در این اقدام نوع دوستانه می‌توانند هدایای خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود تحویل دهند. مردم نوع دوست گیلان همچنین برای اطلاع از فهرست کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی iranpl.ir  و یا استان گیلان به نشانی اینترنتی gilanpl.ir مراجعه کنند.

عاقل‌منش: حادثه سیل اخیر بار دیگر بهانه‌ای برای اثبات نوع‌دوستی مردم گیلان بود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان نیز در ادامه این مراسم در سخنانی به اهمیت موضوع انفاق و کمک به همنوعان به هر نوع ممکن اشاره کرد و احساس حاصل شده از این موضوع را بسیار لذت بخش دانست. 

محمد حسن عاقل‌منش حادثه سیل ویرانگر در مناطق مختلف کشور را بهانه‌ای برای اثبات نوع‌دوستی مردم گیلان و تقسیم مهربانی‌های بی‌پایانشان با هموطنان سیل زده عنوان کرد. 

وی با قدردانی از نقش ارزشمند اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری جشنواره بزرگ "بهار مهربانی" در پیاده راه فرهنگی رشت از حمایت شورای اسلامی و سازمان فرهنگی و ورزشی شهر رشت از اقدامات این مجموعه خبرداد. 

گفتنی است اجرای برنامه قصه‌گویی، اجرای برنامه‌های شاد و نیز شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی کودکان عضو کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص) رشت از دیگر برنامه‌های جشنواره بزرگ یهار مهربانی در پیاده راه فرهنگی رشت بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: