کد خبر: 40065
تاریخ انتشار: جمعه, 18 مرداد 1398 - 19:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دلیجان برگزیدگان خود را شناخت

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
 آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تجلیل از ۲۰ برگزیده در شهرستان دلیجان برگزار شد.
نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دلیجان برگزیدگان خود را شناخت

 به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در شهرستان دلیجان با حضور حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی؛ مجید رستگاری، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه شهر دلیجان؛ سیامک سلیمانی، فرماندار دلیجان؛ حمیدرضا صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان؛ جمعی از روسای ادارات شهرستان دلیجان، کتابداران و فرهنگ ‌دوستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دلیجان برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: همگی باید تلاش کنیم زمینه گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی بیش از پیش فراهم شود و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در ترویج کتابخوانی در سطح جامعه موثر است.

حجت الاسلام سلیمی افزود: با بخشنامه و سخنرانی نمی‌توان مردم را مجبور به کتابخوانی کرد و در این زمینه می‌بایست فرهنگ سازی‌های لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: کاهش میزان مطالعه شهروندان نگران کننده است و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، می‌توان نهضت ساخت کتابخانه را در کشور ایجاد کرد.

نماینده مردم شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان دلیجان همواره در بحث کتاب و کتابخوانی پیشرو بوده است و از زحمات کتابداران این شهرستان صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

مجید رستگاری، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: هدف نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی آشنایی جوانان، نوجوانان و به ویژه کودکان با سیره و زندگانی ائمه اطهار(ع) است که بحمدالله با مشارکت میلیونی مردم، این مهم تا حدودی محقق شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: نگاه نهاد در این دوره از جشنواره توجه به شهرستان‌ها بوده و در ۳۶۰ شهرستان در سراسر کشور، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری است.

رستگاری افزود: دو هزار و ۳۸۳ نفر از مردم شهرستان دلیجان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و از این تعداد ۲۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: میزان مشارکت شهروندان شهرستان دلیجان در این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷۵ نفر در بخش نقاشب، ۵۹۲ نفر در بخش مکتوب، ۴۲۲ نفر در بخش پویش، ۷۷۸ نفر در بخش پاسخ به سوالات چهارگزینه ای و ۲۱۶ نفر در بخش معرفی متنی کتاب از شهرستان دلیجان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

در خاتمه نیز از دستگاه‌های مشارکت کننده و برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان دلیجان استان مرکزی تقدیر شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

زهرا قجری در بخش پویش کتابخوان در گروه سنی کودک؛
ستایش عرب و سبا احمدی در بخش نقاشی در گروه سنی کودک؛
محمد ضیائی، مهتاب جاویدان فر، میلاد قجری، ستایش سادات جلالی، فائزه فرجی، فاطمه واحدی و عباس عزیزی در بخش مکتوب در گروه سنی نوجوان؛
نرجس کریمی، غلامحسین ابراهیمی قالهر، محمدامین جعفری، مهری خاکی، صدیقه باقری، منصوره علی حسینی، مریم حیدری، مریم کارچی، رقیه آذرخوش و معصومه حیدری در بخش مکتوب در گروه سنی بزرگسال؛
زهرا حیدری و  اکرم جلالی در بخش مکتوب خانوادگی؛

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: