کد خبر: 36588
تاریخ انتشار: شنبه, 03 شهریور 1397 - 11:27

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد و بررسی کتاب «بوطیقای صحنه» در شهر کتاب

منبع : لیزنا
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، ۶ شهریور به نقد و بررسی کتاب «بوطیقای صحنه» اختصاص دارد.
نقد و بررسی کتاب «بوطیقای صحنه» در شهر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی شهر کتاب، تئاتر، به مثابه یک هنر و پدیده‌ی فرهنگی، منظرهای گوناگونی را برای نگریستن به جهان می‌آفریند و خود از منظرهایی گوناگون نگریسته می‌شود. تئاتر هم‌چون هنرهای دیگر، از وجوه بسیاری در نسبت با امور و تحولات فلسفی و تاریخی قرار دارد. کتاب «بوطیقای صحنه» مقالاتی در مطالعات تئاتر است که به قلم مترجمان مختلف ترجمه و با گردآوری و ویرایش علی تدین به همت نشر آگاه انتشار یافته است.

حوزه‌های مرتبط با این اثر و گروه مخاطب آن بنا بر ماهیت بینارشته‌ای گسترده است. در تقسیم‌بندی‌ای کلی اهل دو عرصه‌ی هنر و علوم‌انسانی را شامل می‌شود و در نگاهی جزئی پژوهندگان و علاقه‌مندان به حوزه‌های تئاتر، فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌کاوی، روان‌شناسی، مطالعات زنان، نظریه‌ی فرهنگی، مطالعات فرهنگی، زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی، روایت‌شناسی، پسامدرنیسم، پدیدارشناسی، مطالعات پسااستعماری، ارتباطات و پژوهش در هنر را در برمی‌گیرد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، ۶ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «بوطیقای صحنه» اختصاص دارد که با حضور مراد فرهادپور، صالح نجفی و علی تدین در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: