کد خبر: 27287
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 23:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بچه‌های «درمیان» خراسان‌جنوبی صاحب دو کتاب‌خانه سیار روستایی شدند

منبع : لیزنا
کودکان و نوجوانان مناطق روستایی شهرستان درمیان با افتتاح چهارمین و پنجمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری خراسان‌جنوبی برای اولین بار صاحب 2 کتاب‌خانه سیار شدند.
بچه‌های «درمیان» خراسان‌جنوبی صاحب دو کتاب‌خانه سیار روستایی شدند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرماندار درمیان در مراسم گشایش این دو کتابخانه گفت: کودکان پاک‌ترین موجودات هستی هستند و مهرورزی و توجه به آنان در سیره ائمه معصومین است.

محمد بشیری‌زاده که خود از اعضای قدیمی کانون است در ادامه به نقش و جایگاه کانون در پرورش تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خلق خاطرات قشنگ برای کودکان نقش قابل توجه دارد و این خاطرات هرگز فراموش نمی‌شود.

فرماندار شهرستان درمیان اضافه کرد: ارتقای فرهنگ و رشد فرهنگی برای یک جامعه نیازمند هم‌دلی و همراهی همه‌ی مسؤولان است و در شهرستان درمیان به زیبایی این هم‌دلی و همراهی در همت خیرین برای خرید یک دستگاه خودرو با هدف ارایه خدمات فرهنگی به کودکان مناطق روستایی شکل گرفت.

بشیری‌زاده تصریح کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن همین هم‌دلی و مهربانی هستیم و لبخند نشسته بر لبان کودکان روستایی گواه همین ادعاست.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی نیز در این آیین گفت: کانون پرورش فکری یک نقطه متمرکز از نور و آگاهی و روشنایی است تا نسل مخاطب خودرا به ظرافت فکر و اندیشه برساند.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری در خراسان جنوبی 24 هزار عضو را تحت پوشش خدمات فرهنگی، هنری و ادبی دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 4 هزار عضو از مجموع اعضای کانون استان تحت پوشش خدمات کتاب‌خانه‌های سیار روستایی قرار داشتند که با افتتاح چهارمین و پنجمین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان درمیان دایره پوشش مخاطبان در کتاب‌خانه‌های سیار گسترش خواهد یافت.

حمیدی افزود: به یاری خداوند متعال و همت مسؤولان دلسوز کانون امروز تعداد کتاب‌خانه‌های ثابت، سیارروستایی، شهری و پستی کانون خراسان جنوبی به عدد 20 رسید و تا پایان سال تعداد آن باز هم افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی افزود: جامعه هدف این کانون، کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال هستند و کانون مکمل نظام آموزش در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی است.

حمیدی ادامه داد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 42 فعالیت تعریف شده است که کودکان از آن مهارت‌ها بهره می‌برند و توسعه سطح سواد این فرزندان، بالابردن اعتماد به نفس کودکان و ترویج فرهنگ مطالعه از اهداف محوری کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ضمن قدردانی از کمک خیرین برای خرید این وسایل نقلیه یادآور شد: برای تجهیز و تکمیل دو کتابخانه سیار روستایی شهرستان درمیان 900 میلیون ریال هزینه شده که حاصل آن تحت پوشش قرار گرفتن 50 روستای شهرستان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: