کد خبر: 30136
تاریخ انتشار: شنبه, 04 شهریور 1396 - 14:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای دانایی به کتابخانه‌های عمومی فارس

منبع : لیزنا
سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی فارس از اهدای قریب به 11 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان در پنج ماه نخست سال توسط عموم مردم و خیرین خبر داد.
اهدای دانایی به کتابخانه‌های عمومی فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، روح‌الله منوچهری با اشاره به سنت زیبای وقف کتاب در میان مردم اظهار داشت: اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی موجب هرچه پربارتر شدن کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود که خوشبختانه این اقدام نیک در استان نهادینه شده است به طوریکه میزان اهدای کتاب در پنج ‌ما نخست سال میزان قابل توجهی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فارس رشد چند درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح به اینکه کتاب‌های اهدایی در تمامی رده‌ها بوده است، بیان کرد: کتاب های اهدایی به کتابخانه‌های عمومی در تمامی موضوع‌ها موجود است؛ اما از این میان کتاب های رده ادبیات، تاریخ، دین ، علوم اجتماعی، علوم عملی، کتاب‌های کمک درسی و کتاب‌های کودک بیشترین میزان اهدا را داشته‌اند.

او همچنین افزود: اهدای کتاب از تمامی نقاط استان صورت پذیرفته است که در این میان شهرستان‌های کازرون، فسا، جهرم، شیراز و لار بیشترین میزان اهدای کتاب را داشته‌اند که امیدواریم این اتفاق خجسته در سایر شهرستان‌های استان فارس نیز بیشتر شود.

منوچهری با تأکید بر اینکه کتاب های اهدایی پس از بررسی، برای استفاده عموم در کتابخانه‌ها قرار داده می‌شود، افزود: تمامی کتاب های اهدایی پس از بررسی، ساماندهی شده و به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اضافه مي‌شوند تا عموم مردم از آن‌ها بهره‌مند گردند.  

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس اولویت اصلی مجموعه کتابخانه‌های عمومی در سال جاری تجهیز و به‌سازی کتابخانه ‌های عمومی دانست و ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این کار نیک، عنوان کرد: همه مردم می‌توانند با اهدای چند جلد کتاب به خانواده بزرگ خیرین کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار استان بپیوندند؛ زیرا هدف اداره کل کتابخانه‌های عمومی و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس تنها ساخت کتابخانه نیست

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: