کد خبر: 36715
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 شهریور 1397 - 18:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه شهدای چهر در هرسین کرمانشاه

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
کتابخانه عمومی شهدای چهر روستای چهر هرسین کرمانشاه در ششمین روز از هفته دولت افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه شهدای چهر در هرسین کرمانشاه

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی شهدای چهر روستای چهر هرسین در ششمین روز از هفته دولت با حضور معصومه حسنی خونسار؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، امیر شاه آبادی؛ فرماندار هرسین، حجت الاسلام محمد حسین اجرایی؛ امام جمعه هرسین، مسئولین، مدیران شهرستان و مردم روستای چهر، ۶ شهریور ماه افتتاح شد.

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان،  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و اعیاد غدیر و قربان، اظهار داشت: امروز گرد هم آمدیم تا هشتاد و سومین کتابخانه عمومی استان، هجدهمین کتابخانه روستایی و ششمین کتابخانه عمومی شهرستان هرسین را افتتاح کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه گفت: پروژه کتابخانه عمومی شهدای چهر روستای چهر هرسین، از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید. برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد. همچنین حدود ۲ میلیارد و ۱۷۰  میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستان در نظر گرفته شد. امید است فعالیت این مرکز فرهنگی با رضایت حق تعالی توام و موجبات ارتقای سطح فرهنگی مردم هرسین و به ویژه چهر را فراهم کند.

حسنی خونسار ضمن تشکر از مسئولین شهرستان به ویژه فرماندار فرهنگ دوست شهرستان، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهدای چهر هرسین، با ۳۲۰ مترمربع زیربنا دارای بخش های مختلف مرجع، مخزن، سالن مطالعه و بخش کودک است. امید است مردم روستا به ویژه کودکان و نوجوانان با عضویت در این کتابخانه از خدمات مفید آن بهره‌مند شوند.

امیر شاه آبادی، فرماندار هرسین در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی چهر هرسین، عنوان کرد: یکی دیگر از آثار حضور و سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در سال ۹۰، امروز به بهره برداری رسید. افتتاح کتابخانه های عمومی، از پروژه های خوشایندی است که باعث ایجاد نشاط و امید در دل مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود کتابخانه در روستای چهر، بیان کرد: روستای چهر با ۲ هزارو ۶۰۰ نفر جمعیت و ۵۴۰ خانوار، با داشتن تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو و نخبه های علمی و همچنین مردم کتاب دوست و اهل مطالعه، به چنین مکان فرهنگی نیازمند بود که بحمدالله این مهم به وقوع پیوست.

شاه آبادی در پایان  از تلاش های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج کتابخوانی تقدیر کرد.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی، امام جمعه شهرستان هرسین، در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این کتابخانه بیان کرد: امید است کودکان، دانش آموزان و نوجوانان ما به کتاب، کتابخوانی و مراجعه به کتابخانه ها تشویق شوند؛ چراکه کتاب، بهترین دوستی است که می تواند برای فرزندان ما، موفقیت و آینده درخشانی را به ارمغان آورد. کتاب، یاری مهربان است که می تواند دوستان خود را به مقصد برساند.

امام جمعه هرسین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین استانی و شهرستانی، گفت: امیدوارم این کار پر خیر و برکت موجبات رشد و شکوفایی مردم منطقه را فراهم آورد و همچنین امیدوارم که تعداد کتابخانه های عمومی افزایش، منابع غنی تر و تعداد اعضا و کتابخوانان جامعه افزایش یابد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: