کد خبر: 38279
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 دی 1397 - 09:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای ویژه برنامه های ترویجی کتابخوانی در شهرستان سپیدان فارس

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
 دو کتابخانه عمومی شهرستان سپیدان در یک ماه گذشته با برگزاری ویژه برنامه های کتابخوانی پذیرای کتاب‌دوستان شدند.
اجرای ویژه برنامه های ترویجی کتابخوانی در شهرستان سپیدان فارس

به گزارش لیزنا، کتابخانه های عمومی «گنجینه معرفت» شهر اردکان و «قاضی بیضاوی» شهر بیضا سپیدان با برگزاری ویژه برنامه های گوناگون در یک ماه گذشته، ایام خوشی را برای علاقه مندان کتاب و کتابخوانی رقم زدند.

کتابخانه عمومی گنجینه معرفت نشست کتابخوان «خانواده و کتاب» را با حضور جمعی از  نمایندگان امور بانوان شهرستان سپیدان برگزار کرد. این نشست در ادامه جلسه ای با موضوع  بررسی مسائل و مشکلات عدم حضور خانواده ها در کتابخانه، ارائه راهکارهای بیشتر انس خانواده ها با کتاب و کتابخوانی، ارتباط بیشتر آنها با کتابخانه و ایجاد علاقمندی به مطالعه به ویژه در روستاهای فاقد کتابخانه برگزار شد.

در این دیدار هاجر مصباح، نماینده امور بانوان در آموزش و پرورش کتاب «اسلام و تربیت کودکان» اثر احمد بهشتی و ناهید توسلی، نماینده امور بانوان در دفتر امام جمعه شهرستان کتاب «غنچه دلتنگ، نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسن (ع)» نوشته حسن سیدی را معرفی کردند. همچنین کتاب های «خانواده خوشبخت فرزند موفق» نوشته خسرو امیر حسینی، «پوشش و حجاب» اثر علی محمدی‌آشنانی و «شیوه‌های دعوت به نماز؛ با نگاهی به ریشه‌های فطری» به قلم سید جواد بهشتی به ترتیب توسط رقیه صفایی، نماینده امور بانوان در حوزه مقاومت بسیج خواهران؛ اعظم مرادی، نماینده امور بانوان فرمانداری سپیدان و سهیلا مولایی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی و نماینده امور بانوان در کتابخانه عمومی سپیدان به اشتراک گذاشته شد.

همچنین نشست کتابخوان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه عمومی گنجینه معرفت شهر اردکان برپا شد. در ابتدای این نشست موسی اکبرپور، کتابدار این کتابخانه، کتاب «تقیه و امر به معروف و نهی از منکر» نوشته مرحوم سید احمد طیبی شبستری را معرفی کرد و در ادامه علیرضا نعمت الهی کتاب «شیوه های صحیح امر به معروف و نهی از منکر»، مهدی شعبانی کتاب «امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای واجب و همگانی» نوشته یوسف علیپور باغبان نژاد، علیرضا لطیفی کتاب «امر به معروف و نهی از منکر، والاترین و گرانقدرترین فرضه اسلامی» نوشته علی کورانی،  علیرضا ملک نصب کتاب «عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی» تألیف شهید مرتضی مطهری و حسین مهرداود کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» تألیف محسن قرائتی را به اشتراک گذاشت.

افزون بر این به مناسبت هفته پژوهش  نشست کتابخوان کودک و نوجوان  باهمکاری کتابخانه عمومی گنجینه معرفت و کانون پرورش فکری و نوجوانان برگزار شد.

در این دیدار نه نفر از دانش آموزان به ارائه کتاب های علمی پرداختند. هستی عرب کری کتاب «اکسیژن و همبازی هایش»  اثر سرور کتبی را معرفی کرد و کتاب «خانه جانوران» نوشته  باربارا تیلور توسط فاطمه گلناری ارایه شد. «لانه سازها» نوشته بوت گچین، «آرزوی قطره ها» اثر مجید درخشانی، «پرسش و پاسخ در مورد مورچگان»، «ببین چونه رشد می کند» اثر لیندا مارتین، «من کجا هستم» اثر مویراباتر فیلد، «بچه های حیوانات» و «من کجا هستم، اینجا پر برف است» دیگر کتاب هایی بودند که توسط فایزه صابر، عاطفه جعفری، ملیکا زاهدی، مریم غفاری، فاطمه تجلی، اسما خوشخرام  و زهرا صالحی معرفی شدند.

کتابخانه عمومی گنجینه معرفت شهر اردکان همچنین میزبان جمعی از مدرسان نهضت سوادآموزی شهرستان سپیدان و مسئولان آموزش و پرورش بود که ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه، عضو کتابخانه عمومی شدند.

این در حالی است که دانش آموزان مدرسه شهید دستغیب روستای برشنه، دانش آموزان مدرسه استثنایی ساعی و نوآموزان مهدکودک ستارگان نیز در دیدارهای جداگانه با حضور در کتابخانه عمومی گنجینه معرفت، ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه و آشنایی با کتاب های مرجع، در مسابقه های قصه گویی، بلند خوانی و جمع خوانی شرکت کردند.

اجرای نمایش خلاق هفت خان رستم و نمایشی با موضوع امداد و نجات در مدرسه شهید محراب امینی و برگزاری مسابقه روزنامه دیواری از دیگر برنامه های این کتابخانه بود.

کتابخانه عمومی قاضی بیضاوی شهر بیضا نیز کارگاه آموزش فرزندپروری را ویژه جمعی از مادران مهد غیرانتفاعی جوانه ها برگزار کرد. در این کارگاه مباحثی همچون روش های کنترل خشم، اعتماد به نفس، پرخاشگری، شیوه های ابراز محبت به کودکان، نحوه برخورد با لجبازی و سایر امور تربیتی آموزش داده شد.

نشست کتابخوان نیز در این کتابخانه برگزار شد. کبری زارع، مسئول کتابخانه عمومی قاضی بیضاوی در این نشست از کتاب «دشمن عزیز» نوشته جین وبستر گفت و در ادامه سحر عریانی کتاب «آوای وحش» جک لندن، حدیث شعبانی کتاب «موبی دیک» نوشته هرمان ملویل و فاطمه دهقانی کتاب «سارا کورو» نوشته فرانسیس هاجسن برنت را معرفی کردند.

پذیرایی از مدرسه کوثر روستای ایاسجان، معرفی کتابخانه و خدمات کتابخانه ای و قصه گویی برای این دانش آموزان اقدام دیگر کتابخانه عمومی قاضی بیضاوی بود

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: