کد خبر: 36672
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 شهریور 1397 - 15:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ایفلا

اجلاس روسای کتابخانه‌های ملی با حضور نمایندگان ایرانی برگزار شد

منبع : لیزنا
اجلاس روسای کتابخانه های ملی (CDNL) روز گذشته در کوالالامپور پایتخت مالزی، با حضور نمایندگانی از بیش از ۷۰ کشور در موزه سلطنتی کوالالامپور برگزار شد.
اجلاس روسای کتابخانه‌های ملی با حضور نمایندگان ایرانی برگزار شد

به گزارش لیزنا، در این نشست، گزارشی از موضوعات دستور جلسه سال گذشته جهت پیگری ارائه شد. سپس رییس کتابخانه ملی مالزی  خیر مقدم و خوش آمد گفت و همین طور گلوریا پرز سالمرون؛ ریاست ایفلا و همین طور جرالد لایتنر؛ دبیرکل این مجمع نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. نشست عصر این مجمع با همفکری همه نمایندگان حاضر درباره نگرانی ها و فرصت های موجود در کتابخانه های ملی زمینه را برای اشتراک ایده ها فراهم آورد. گفتنی است در این نشست صالح زمانی و فریبرز خسروی صندلی های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این نشست را نمایندگی کردند.

همچنین عصر دیروز، یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با کتابخانه ملی مالزی، میزبان هشتاد و چهارمین نشست جهانی ایفلا امضا شد. این تفاهم نامه که در ملاقات فریبرز خسروی؛ معاون پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با نفیسه احمد؛ رئیس کتابخانه ملی مالزی به امضای دو طرف رسید، زمینه های لازم برای توسعه همکاری ها را فراهم می کند. بر اساس این تفاهم نامه دو طرف متعهد شدند که در زمینه دیجیتال و پژوهش های اسلام شناسی اقدامات مشترک را برنامه ریزی کنند.

خسروی همچنین تفاهم‌نامه‌ای را با رئیس کتابخانه بوریس یلتسین در مسکو روسیه به امضا رساند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: