کد خبر: 26056
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1395 - 15:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

همایش «نقد و بررسی بخش ناشران کودک و نوجوان» برگزار شد

منبع : لیزنا
همایش نقد و بررسی بخش ناشران کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران، امروز دوم آذر، در سالن همایش‌های «انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان»، برگزار شد.
همایش «نقد و بررسی بخش ناشران کودک و نوجوان» برگزار شد

 به گزارش لیزنا، در این همایش اعضای هیئت مدیره انجمن و برخی از ناشران حوزه کودک و نوجوان، که در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرکت داشته‌اند، حضور یافتند.

 

رضا هاشمی‌نژاد برگزاری این جلسه را بر عهده داشت و نادر قدیانی، رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، محمدتقی حق‌بین، عضو انجمن و برزو سریزدی، مدیر اجرایی انجمن، در قالب پنلی، ضمن بررسی مسائل و مشکلات بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به سولات ناشران پاسخ دادند.

هاشمی‌نژاد هدف از برپایی این جلسه را، نحوه واگذاری غرفه‌ها و بررسی آیین نامه و جزئیات آن، ارائه خدمات به غرفه‌داران و مخاطبین و روش‌های تشویق خانواده‌ها برای بازدید از نمایشگاه در روز‌های وسط هفته، در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد.

 

در این نشست ضمن انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در ایجاد نیاز به کتاب‌های کمک آموزشی، بر لزوم توجه به نشر کودک، به عنوان الویت محض، به علت وابستگی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی به این قشر تاکید شد.

اصرار بر برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب قبل از آماده‌سازی کامل آن، برون‌سپاری اجرای نمایشگاه در ظاهر ولی عدم همکاری بخش دولتی در این زمینه که باعث ایجاد تناقض و سردرگمی گشت، عدم توجه کافی و ارائه مسئولیت به تشکل‌ها، مشکل دسترسی و پارکینگ برای بازدیدکنندگان و ناشران، اعمال تغییرات عمده در سالن‌های نمایشگاه فقط چند روز قبل از افتتاحیه و بدون اطلاع‌رسانی به انجمن، عدم هماهنگی مسئولین نمایشگاه با انجمن‌ها و ناشران، فروش اجناسی به غیر از کتاب توسط برخی از ناشران و امکان خرید اجناس غیر‌کتابی با یارانه های اختصاص یافته به کتاب از مشکلات نمایشگاه کتاب امسال عنوان شد.

 

شایان ذکر است، ارائه گزارش عملکرد اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، به دلیل تعداد کم ناشران شرکت کننده در این همایش، به جلسه بعد موکول شد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: