کد خبر: 42512
تاریخ انتشار: شنبه, 03 آبان 1399 - 12:40

داخلی

»

کتاب

نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه فراخوان داد

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
فراخوان ارسال آثار برای شرکت در نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از سوی دبیرخانه این جایزه منتشر شد. 
نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه فراخوان داد

به گزارش لیزنا، نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه با شعار (کتاب، رسانه و ایمنی) با هدف افزایش توجه به کارکردهای رسانه در حوزه نشر و ترویج کتاب‌خوانی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب برگزار می‌شود. این جشنواره تلاش می‌کند با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشاریافته در زمینه کتاب و نشر را بررسی کند.

بر اساس این فراخوان، تقویت فرهنگ عمومی و فرهنگ مکتوب جامعه از طریق افزایش سطح فرهنگ مطالعه در کشور، شناسایی، معرفی و تقویت حضور و فعالیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان، برنامه‌سازان و شهروند خبرنگاران حوزه‌ کتاب، افزایش سطح تولید و سطح کیفی آثار مرتبط با حوزه کتاب در رسانه‌های کشور و پرورش، یاری‌رسانی و تقویت متخصصان حوزه کتاب در رسانه‌ها از جمله اهداف این دوره از جشنواره کتاب و رسانه است.

نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در سه بخش «رسانه‌های نوشتاری»(مطبوعات کاغذی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دارای مجوز) شامل تیتر، خبر، گفت‌وگو، گزارش، طنز، یادداشت و مقاله مطبوعاتی، مقاله و نقد تخصصی، عکس، کاریکاتور و گرافیک کتاب، «رسانه‌های دیداری و شنیداری» (تلویزیون و رادیو و آثار صوتی و تصویری رسانه‌های برخط دارای مجوز) شامل تیتر، خبر، گزارش خبری و موضوعی، گفت‌وگو و میزگرد، طنز، داستانی و نمایشی(کتاب صوتی در رادیو و تلویزیون)، برنامه ترکیبی، مستند تلویزیونی، پویانمایی و برنامه عروسکی، مواد تبلیغی(آنونس، نماهنگ، تیزر و...) و «رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی» (آثار شهروند خبرنگار) شامل ویدئو، صوت، پادکست، کانال، یادداشت، استوری، عکس نوشته آثار می‌پذیرد. 

نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه با دو بخش ویژه«سواد رسانه‌ای» شامل آثار مکتوب، دیداری و شنیداری در رسانه‌های جمعی و رسانه‌های نوین با موضوع نقش کتاب و کتابخوانی در افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی و «دفاع مقدس»کلیه آثار مکتوب، دیداری و شنیداری مرتبط با موضوع دفاع مقدس شامل معرفی کتاب‌، گفت و گو، گزارش، یادداشت، مقاله و نقد تخصصی، برنامه ترکیبی، مستند تلویزیونی و... برگزار می‌شود. 

بر اساس فراخوان اعلام‌شده از سوی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه، آثاری که در محدوده زمانی اول مهر ماه سال ۱۳۹۸  تا پایان شهریور ۱۳۹۹ در رسانه‌ها منتشر شده باشند در این دوره از جشنواره می‌توانند شرکت کنند. همچنین آثار باید در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دیگر رسانه‌های معتبر کشور (دارای مجوز) یا یکی از صفحه‌های تخصصی و دارای هویت مشخص (ترجیحا دارای کد شامد) در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها منتشر شده باشند.

در این دوره از جشنواره، هر فرد می‌تواند در هر بخش با ۳ اثر (مجموعا با ۹ اثر) در جشنواره شرکت کند. 

مطابق این فراخوان، در بخش«رسانه‌های دیداری و شنیداری» ارائه تصویر گواهی پخش اثر با قید تاریخ پخش و نام صاحب اثر که به امضای مدیر گروه یا مدیر پخش شبکه رسیده باشد، الزامی است.

علاقه‌مندان برای شرکت در نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه تا پایان وقت اداری ۱۴  آبان ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی resaneh.ketab.ir آثار خود را در قالب‌های اعلام شده برای هر بخش، ارائه و با تکمیل فرم مربوط، در این دوره از جشنواره شرکت کنند. 

دبیرخانه نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین جنوبی و برادران مظفر، شماره ۱۰۸۰، طبقه دوم، روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران واقع است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌ ۶۶۹۶۶۲۱۲  تماس بگیرند.

آیین پایانی نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و معرفی برگزیدگان، همزمان با بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ۱۳۹۹  برگزار خواهد شد.