کد خبر: 46264
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 شهریور 1401 - 13:59

داخلی

»

کتاب

معاونت فرهنگی در صدد راه‌اندازی سامانه‌ای برای فروش کتاب نیست

منبع : لیزنا
نشست صمیمانه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران امروز چهارشنبه دوم شهریور 1401 برگزار شد.
معاونت فرهنگی در صدد راه‌اندازی سامانه‌ای برای فروش کتاب نیست

به گزارش لیزنا، نشست صمیمانه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران ، با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،  محمدحسین ظریفیان یگانه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، غلامرضا طریقی مشاور مدیرعامل و مدیر فعالیت‌های فرهنگی و اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر امروز چهارشنبه دوم شهریور  در مجموعهٔ فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به آنکه این جلسه نشست خبری نیست، گفت: درنظر داریم با برگزاری جلسات گفتگو از نظرات خبرنگاران حوزه کتاب در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و به نتایج کارشناسی دست یابیم‌.

احمدوند درباره توقف ارائه اینترنت خبرنگاری گفت: خبرنگارها اگر هنوز نتوانستند اینترنت خبری دریافت کنند، این مساله را به معاونت خبری اطلاع دهند تا مشکل‌ حل شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره راه‌اندازی سامانه کتاب در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: مخاطبان و خبرنگارها باید در نظر داشته باشند، معاونت فرهنگی در صدد راه‌اندازی سامانه‌ای برای فروش نیست.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره امکان اعطای مجوز به انجمن فرهنگیِ فرد محور گفت: اگر خبرنگارهای کتاب بخواهند انجمن تاسیس کنند، باید بدانند که از حمایت معاونت فرهنگی برخوردار خواهندبود.

در ادامه این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی فعالیت آنها اعم از بیمه خبرنگاران و معیشت آنها ، ارائه اینترنت رایگان خبرنگاران و تعلق نگرفتن آن به تعدادی از فعالان این حوزه و ... پرداختند.