کد خبر: 42882
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 آذر 1399 - 12:45

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان گردآوری پژوهش‌های علمی در حوزه اسباب‌بازی منتشر شد

منبع : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
کمیسیون پژوهشِ دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در فراخوانی از پژوهش‌گران دعوت کرده است تا ایده‌های پژوهشی خلاقانه و نوآورانه خود را در حوزه اسباب‌بازی برای این شورا ارسال کنند.
فراخوان گردآوری پژوهش‌های علمی در حوزه اسباب‌بازی منتشر شد

به گزارش لیزنا، پژوهش‌گران و سایر علاقه‌مندان با توجه به برنامه‌ها می‌توانند آثار علمی که دارای ویژگی‌هایی از قبیل نوآوری علمی، پاسخ‌گویی به پرسش‌های نظری، ارائه راه‌حل‌های عملی در مسائل علمی، نقادی و ایده‌پردازی و مدل‌سازی که دارای جنبه کاربردی بوده را در قالب آثار که شامل؛ طرح پژوهشی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، ترجمه و تألیف کتاب، مقاله، پوستر و... است را به پست الکترونیک به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

تلاش برای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از آثار علمی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کمک به عقد تفاهم‌نامه موسسات و مراکز علمی و پژوهشی با تولید کنندگان، کمک به برگزاری نشست، سمینار، مسابقه و نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی و انجام خدمات مشاوره‌ای علمی و فنی به تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، سایر مراکز علمی و پژوهشی» را دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی به عنوان رئوس برنامه‌های هفته پژوهش این شورا اعلام کرده است.

بر همین اساس، این پژوهش‌ها باید با محورهای موضوعی «اسباب‌بازی و اقتصاد و فرهنگ، اسباب‌بازی و تعلیم و تربیت، اسباب‌بازی و صنایع فرهنگی، اسباب‌بازی و محیط زیست، اسباب‌بازی و سلامت، اسباب‌بازی و دولت و مصرف کننده، اسباب‌بازی و رسانه، اسباب‌بازی و کارآفرینی، اسباب‌بازی و حقوق و اسباب‌بازی و هنر» باشد.

کمیسیون پژوهش دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به عنوان مرجع پژوهشی و تحقیقاتی دبیرخانه با هدف نزدیک کردن عرصه نظر و عمل و شناسایی اندیشه‌ها و تجارب مکتوب ارزشمند به ویژه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در گستره ملی در صدد آن است تا زمینه‌های مناسب برای اشاعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را برای متخصصان، ذی‌نفعان و مصرف کنندگان فراهم آورد.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در عرصه اسباب‌بازی کشور  با تأکید بر تأثیر مثبت بازی در کودکی و اهمیت بینش و نگرش علمی بر فرایند طراحی، تولید، صدور مجوز اسباب‌بازی برای کودکان بر خود لازم می‌داند تا در پیشبرد سلامت و رشد صنعت اسباب‌بازی با رویکرد علمی و پژوهشی در مراحل طراحی، ساخت، عرضه و فروش این کالای فرهنگی تلاش و بسترهای لازم را فراهم آورد.

علاقه‌مندان می‌توانند در صورت داشتن هر گونه سوال با شماره ۰۲۱۸۸۰۸۵۸۳۴ تماس بگیرند.

یادآوری می‌شود دبیرخانه این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان تعیین شده است.

بیانیه پژوهشی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی

برچسب ها :