کد خبر: 45257
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1400 - 05:10

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

همزمان با ایام الله دهه فجر:

«کتابخانه مسجد پنجتن» افتتاح شد

منبع : لیزنا
«کتابخانه مسجد پنجتن» به عنوان پنجاه ‌و نهمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در کشور و بیست و سومین کتابخانه در شهر مقدس مشهد افتتاح شد.
«کتابخانه مسجد پنجتن» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  پنجشنبه 21 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه این کتابخانه که با حضور جمعی از مدیران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، امام جماعت و هیئت امنای مسجد پنجتن برگزار شد، وظیفه مسئولین در رده‌های مختلف را تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی و روشنگری خواند و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب نیز تبیین و روشنگری را مهم‌ترین عرصه جهاد می‌دانند.

حسینی به گسترش فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی بعد از انقلاب اشاره کرد و توسعه کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی از 5 کتابخانه قبل از انقلاب به 59 کتابخانه بعد از انقلاب را یکی از این دستاوردها برشمرد.

وی کتابخانه‌ها را قرارگاه‌های جهاد تبیین دانست و نسبت به توسعه کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با هدف روشنگری و بصیرت افزایی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیرآبادی؛ امام جماعت مسجد پنجتن در این مراسم، تغییر در اندیشه و فرهنگ را عاملی مهم در تحولات جوامع بشری برشمرد و افزود: تغییر فرهنگ در میان مردم ایران منجربه تغییر حکومت و در نهایت تشکیل نظام اسلامی شد.

وی کتابخانه‌ها را مراکز تثبیت فرهنگ دینی مردم ذکر کرد و تشکیل این مراکز در سطح شهر را اقدامی شایسته در رشد و توسعه فرهنگی و علمی دانست.

رضا رشید پور؛ رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی نیز در این مراسم، به ارائه توضیحاتی پیرامون این کتابخانه پرداخت و گفت: کتابخانه مسجد پنجتن با بیش از 6 هزار نسخه کتاب چاپی با موضوعات مختلف، در فضایی بالغ بر 150 متر مربع راه اندازی شده است که با ظرفیت مطالعه برای 70 نفر خدمات خود را از ساعت 7 تا 13:30 به بانوان ارائه می‌کند.

وی همچنین از افزایش ساعات ارائه خدمات در این کتابخانه به مراجعین و همچنین راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد.