کد خبر: 45314
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 اسفند 1400 - 13:01

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی دیجیتال در بیروت

منبع : لیزنا
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی دیجیتال در بیروت اعلام آمادگی کرد.
راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی دیجیتال در بیروت

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در جلسه وبیناری با رایزن فرهنگی ایران در کشور لبنان، ضمن تاکید بر همکاری گسترده این مجموعه با مراکز علمی و پژوهشی کشورهای حوزه مقاومت، ماموریت اصلی کتابخانه آستان قدس رضوی را صیانت، بهره‌برداری و معرفی تراث اسلامی در راستای احیای فرهنگ اهل بیت(ع) برشمرد.

وی با اشاره به رسالت مجموعه آستان قدس رضوی در صیانت و مرمت  میراث فرهنگی اسلامی و شیعی، از آمادگی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برای مرمت و نگهداری منابع ارزشمند و غنی و دیجیتال‌سازی نسخ قدیمی نفیس موجود در کشورهای حوزه مقاومت خبر داد.

حسینی، در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اولین همایش بین المللی «فعالیت داوطلبانه؛ فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آشیوی» اشاره کرد و افزود: حضور نیروهای داوطلب در حرم مطهر رضوی بر مبنای شاخص دلدادگی به اهل بیت(ع) شکل گرفته است و رایزنان فرهنگی در کشورهای اسلامی پل ارتباطی ما در راستای همکاری در برگزاری این همایش بزرگ هستند.

توسعه همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی با مراکز پژوهشی لبنان

عباس خامه‌یار ؛ رایزن فرهنگی ایران در کشور لبنان در این جلسه وبیناری با معرفی شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی کشورهای حوزه مقاومت، به توسعه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی در این کشورها اشاره کرد.

 

وی به‌ منظور همکاری‌های گسترده مجموعه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با عتبه حضرت زینب(س) و مراکز علمی و پژوهشی کشور لبنان و در اختیار قرار دادن منابع و نسخه‌های موجود در کتابخانه‌های بیروت و استفاده از ظرفیت‌های غنی موجود در این مراکز اعلام آمادگی کرد.

 

سید مجید حسینی، خادمیار بین‌المللی رضوی در کشور لبنان نیز از برپایی نمایشگاهی با عنوان «مردان صادق» با همکاری ایران و هشت کشور حوزه مقاومت با موضوع جهاد تبیین در آینده نزدیک خبر داد و خواستار همکاری مجموعه آستان قدس رضوی در راه اندازی این نمایشگاه شد.