کد خبر: 45983
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 تیر 1401 - 13:21

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

بیش از 7 هزار نسخه کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی رضوی اهدا شد

منبع : لیزنا
رییس اداره خدمات فنی کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از اهدای بیش از 7 هزار جلد کتاب چاپی تنها در خرداد ماه 1401 به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد.
بیش از 7 هزار نسخه کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی رضوی اهدا شد

به گزارش لیزنا، عیسی اختری طوسی کتاب‌های اهدایی را به فارسی، عربی و سایر زبان‌ها عنوان کرد که اهدا شده از سوی سازمان‌های داخلی آستان قدس رضوی و مردم خیر اندیش است .

وی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی، سوسن یوسفیان، حسین و بتول بهرام پور، زهرا استیری، سیده مبینا فتاحی و مركز إحياء التراث الثقافي والديني في العتبة الحسينية المقدسة علی مشرفها السلام را اسامی برخی از واقفان عمده منابع مطالعاتی عنوان کرد.

اختری به دسته‌بندی و فهرست‌نویسی این آثار اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها بنا به نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شود و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی سطح کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مجموعه‌ها اهدا خواهد شد.

شایان ذکر است کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای منابع چاپی، چاپ سنگی، نسخ خطی و اسنادی است که در منازل موجود است و احتمال دارد در اثر شرایط محیطی نامناسب در معرض آلودگی و از بین رفتن باشد.

سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ضمن پذیرش آثار فرهنگی، نسبت به حفاظت و مرمت آنها نیز اقدام کرده و آمادگی دارد نسخه دیجیتال نفیس دریافتی را در اختیار شخص اهدا کننده قرار دهد.