کد خبر: 46708
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 آذر 1401 - 08:55

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نمایشگاه «قانون اساسی» در حال برگزاری است

منبع : لیزنا
معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به مناسبت 12 آذرماه «روز قانون اساسی» نمایشگاهی در ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار کرده است.
نمایشگاه «قانون اساسی» در حال برگزاری است

به گزارش لیزنا، معاونت اسناد ملی به مناسبت 12 آذرماه «روز قانون اساسی» نمایشگاهی به منظور بهره گیری و آشنایی هرچه بیشتر پژوهشگران با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روند تدوین و بازنگری آن، اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «تدوین و بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» کرده است.

در این نمایشگاه که به همت معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شده است، 20 عنوان سند در قالب 36 برگ در ساختمان آرشیو ملی در معرض بازدید کنندگان قرار گرفته است.

از اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه می توان به قانون اساسی تدوین شده در سال 1358، آگهی همه پرسی قانون اساسی در سال 1358شمسی، سیاهه هزینه های همه پرسی قانون اساسی در نطنز، نمونه تعرفه همه ازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 1368شمسی، پیشنهادات آیت الله کمره ایی به محمدی گیلانی-عضو شورای بازنگری قانون اساسی- درخصوص برخی مواد و تبصره ها در سال 1368شمسی اشاره کرد.

این نمایشگاه از تاریخ 13/9/1401 به مدت یک هفته در ساختمان آرشیو ملی ایران، در معرض بازدید همکاران و پژوهشگران قرار دارد . بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.