کد خبر: 26583
تاریخ انتشار: شنبه, 11 دی 1395 - 16:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

افتتاح بیست و دومین شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

منبع : لیزنا
بیست و دومین شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با حضور مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افتتاح شد.
افتتاح بیست و دومین شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، بیست و دومین شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری روز چهارشنبه، هشتم دی‌ماه، افتتاح شد.

 با افتتاح این شاخه امکان استفاده از تمامی 4 میلیون مدرک علمی و منابع اطلاعاتی به زبان‌های فارسی و انگلیسی و عربی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، فراهم شد.

از این پس کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچون دیگر شاخه‌های مرکز منطقه‌ای در کشور، دسترسی وسیع و بدون محدودیت به متن کامل مقالات الکترونیکی فارسی، مقالات الکترونیکی عربی، مقالات کنفرانس‌ها، اطلاعات کتاب‌شناختی و متن کامل برخی از پایان نامه‌های انگلیسی و محتوای پایگاه‌های موضوعی موجود در وب‌سایت مرکز منطقه‌ای را خواهد داشت.

این منابع شامل بیش از ۲ میلیون مقاله انگلیسی، ۲۴ هزار عنوان مقاله عربی از کشورهای اسلامی، ۸۳۰ هزار مقاله فارسی، ۴۶هزار کتاب، ۶۳ هزار مقاله از کنفرانس‌ها، نقشه‌ها، پایان نامه‌ها، ۳۶هزار طرح تحقیقاتی در قالب چکیده و یا متن کامل، ۵۸ هزار عنوان مقاله روزنامه ها و غیره است.

ابوالفضل احمدی، مدیر کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حاشیه این مراسم در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی گفت: در آینده‌ای نزدیک‌، اطلاعات پایگاه‌های فوق در دسترس همه محققان مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در سطح استان قم گذاشته می‌شود.

شایان ذکر است در این جلسه مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا)، انجمن کتابداری و مدیر پایگاه کتابخانه‌های ایران نیز حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر در خصوص اشتراک منابع پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: