کد خبر: 28563
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 ارديبهشت 1396 - 14:58

داخلی

»

باشگاه اطلاعات سبز

داروگ، اولین نشریه‌ نوجوانان دوستدار محیط زیست

منبع : لیزنا
داروگ اولین نشریه‌ برای نوجوانان علاقه‌مند به محیط زیست و طبیعت یکساله شد.
داروگ، اولین نشریه‌ نوجوانان دوستدار محیط زیست

(لیزنا: باشگاه اطلاعات سبز): شاید همه ما فکر می کنیم  محیط زیست ما را فقط آسمان، دریا و هر آن‌چه که سبز است تشکیل می دهد، اما محیط زیست چیزی فراتر از همه اینهاست اهمیت طبیعت و اجزای آن برای ماهیچ‌وقت تمام نمی‌شود. هدایای طبیعت به انسان از سرپناه و خوراک شروع می‌شود و برایش حد پایانی وجود ندارد. محیط زیست با همه اهمیتش هیچ زمان رسمی در برنامه آموزشی مدارس ندارد و کمبود آموزشهای محیط زیستی به کودکان و نوجوانان در مدارس بسیار احساس می شود.

مجله ای به نام داروگ این روزها روی دکه‌های روزنامه جا خوش کرده است تا شاید گوشه ای از آنچه قرار بوده در مدارس آموزش داده شود را بر عهده بگیرد، در تعریف این ماهنامه آمده است:

داروگ ماه‌نامه‌ای است برای نوجوانان، نشریه‌ای علاقه‌مند به محیط زیست و طبیعت که تلاش می‌کند بر جمع دوستان طبیعت بیافزاید. داروگ پژواکی است از دل طبیعت.

این ماهنامه اکنون یک ساله شده وشماره نهم آن با تغییراتی در محتوا از جمله تنوع بیشتر بخش سرگرمی (از معما تا اُریگامی) البته با جایزه، قصه‌های شیرین ایرانی با شخصیت حیوانات و نوشته و عکس از طبیعت‌گردی منتشر شده است. یک پوستر تمام رنگی نیز هدیه داروگ به خوانندگانش است.  مصاحبه با فرهاد حسن زاده نویسنده کودکان و  نوجوانان، نگاهی به فیلم دیو و دلبر و آموزش ساخت اریگامی قورباغه و مطالب کاربردی مرتبط با طبیعت‌گردی از جمله مطالب این شماره هستند.

شرکت انتشارات فنی ایران صاحب‌امتیاز و آرش قلمی‌فرد مدیرمسئول این نشریه هستند. این ماهنامه زیر نظر سیدرضا کروبی، هایده کروبی، مرتضی تفرشی و آرش قلمی‌فرد به عنوان شورای سیاست‌گذاری اداره می‌شود و شماره هشتم آن با بهای ۵۰۰۰ تومان روی دکه‌های روزنامه‌فروشی توزیع شده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: