کد خبر: 33441
تاریخ انتشار: شنبه, 12 اسفند 1396 - 10:46

داخلی

»

باشگاه اطلاعات سبز

ساعت زمین

منبع : لیزنا
ایمان نریمانی
ساعت زمین

(لیزنا: باشگاه اطلاعات سبز): ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature) است. این رویداد، نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲٫۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند. به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند. در سال های اخیر، ساعت زمین در ایران نیز گرامی داشته شده است و امسال نیز در بسیاری از شهر ها ساعت زمین بزگزار می شود.

این برنامه با هدف استفاده هرچه کمتر از برق و انرژی برای حفاظت از زمین، هرساله در نقاط مختلف جهان در تاریخ ۲۴مارچ (۴فروردین) راس ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی، برای یک ساعت برگزار می شود.

پیشنهاد برنامه جهانی ساعت زمین برای امسال، خاموش کردن همه دستگاه‌های برقی (حتی اینترنت) و متصل شدن به زمین است.

همه افراد و نهادها می‌توانند به این برنامه بپیوندند و فعالیت‌های خود در این ساعت خاص را با دنیا سهیم شوند. با توجه به نقش کتابخانه ها و حضور افراد مختلف در این نهاد اجتماعی، کتابداران نیز می توانند با اطلاع رسانی ساعت زمین به آگاهی جامعه نسبت به این رویداد کمک کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: