کد خبر: 43517
تاریخ انتشار: شنبه, 14 فروردين 1400 - 09:49

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
تفاهم نامه همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتباط مستمر کتابخانه‌های عمومی و مطبوعات و رسانه ها، ترویج فرهنگ مطالعه از طریق مطبوعات و رسانه‌ها و نیز حمایت از نشریات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی منعقد شد.
تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد و محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با موضوع خرید نشریات برای کمک به تجهیز کتابخانه های عمومی به امضا رسید.

این تفاهم نامه با هدف ارتباط مستمر کتابخانه های عمومی و مطبوعات و رسانه ها، ترویج فرهنگ مطالعه از طریق مطبوعات و رسانه ها و نیز حمایت از نشریات مورد نیاز کتابخانه های عمومی منعقد شده است.

بر اساس این تفاهم نامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور نسبت به معرفی نمایندگانی تام‌الاختیار برای عضویت در کمیته مشترک سیاستگذاری و خرید نشریات جهت تعیین فهرست عناوین و تعداد نسخه‌های نشریات مشمول طرح اقدام می کند. همچنین خرید نشریات مجله‌ای موردنیاز کتابخانه‌های‌عمومی از ۳۵ تا ۳۵۵۰ نسخه پس از تأیید کمیته مشترک سیاست‌گذاری و خرید نشریات، پرداخت ۴۰ درصد از هزینه خرید نشریات مورد تأیید کمیته مشترک، عضویت رایگان خبرنگاران معرفی شده از طرف اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در کتابخانه‌های عمومی کشور، خرید فصلنامه و کتاب‌های دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای کتابخانه‌های عمومی و... از جمله تعهدات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این تفاهم نامه است.

همچنین معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موجب این تفاهم نامه نسبت به همکاری با نهاد به منظور انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در رسانه ها و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی، معرفی نمایندگانی تام الاختیار برای عضویت در کمیته مشترک سیاستگذاری و خرید نشریات و پرداخت ۶۰ درصد از هزینه خرید نشریات مورد تأیید کمیته مشترک اقدام خواهد کرد.

گفتنی است، این تفاهم نامه تا پایان سال ۱۴۰۰ اعتبار دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.