کد خبر: 44781
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 آذر 1400 - 09:54

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با اداره كل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربی ؛

بيش از 20 برنامه فرهنگی و ترويجی با همكاری مدارس شهرستان مياندوآب برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
در راستای عمل به تفاهم نامه همكاری با اداره كل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربی ، بيش از 20 برنامه فرهنگی و ترويجی در مدارس شهرستان مياندوآب برگزار شد.
بيش از 20 برنامه فرهنگی و ترويجی با همكاری مدارس شهرستان مياندوآب برگزار شد

به گزارش لیزنا، كتابخانه های عمومی شهرستان مياندوآب در راستاي اجراي تفاهم نامه همكاري في مابين اداره كل كتابخانه هاي عمومي و اداره كل آموزش و پرورش استان، از ابتداي مهر ماه سال جاري، با حضور در مدارس ابتدايي، متوسطه اول و متوسطه دوم، بيش از 20 برنامه فرهنگي-ترويجي از قبیل نشست  كتابخوان، جمع خواني، قصه گويي، آموزش كاردستي و اوريگامي و ... اجرا كردند.

رامين وحداني، رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان مياندوآب، با تأكيد بر رعايت پروتكل هاي بهداشتي در اجراي اين برنامه ها افزود: گسستي كه در دوران پاندمي كرونا و قرنطينه ناشي از آن بين جامعه و كتابخانه ايجاد شده است، نياز به رسيدگي و بهبود فوري دارد؛ از اين رو كتابخانه هاي شهرستان با رعايت تمامي پروتكل هاي بهداشتي ديدار رو در رو با دانش آموزان را در اولويت اصلي خود قرار دادند.

وحداني با اشاره به استقبال و همكاري مديران از طرح حضور كتابداران در مدارس، افزود: 8 نشست كتابخوان مدرسه اي در مقاطع ابتدايي، متوسطه اول و متوسطه دوم، 5 جلسه قصه گويي در مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي، دو جلسه آموزش كاردستي و اوريگامي و 5 جلسه جمع خواني از جمله برنامه هايي بود كه از  مهر ماه سال جاري به همت همكاران كتابخانه هاي عمومي و با همكاري مدارس سطح شهرستان برگزار شده است.
گفتني است بر اساس بند الف ماده 3 تفاهم نامه همكاري في مابين اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان آذربايجان غربي با اداره كل آموزش و پرورش، كتابداران مجاز به حضور در مدارس براي تشريح برنامه هاي فرهنگي، معرفي كتاب و برگزاري نشست هاي كتابخوان هستند.