کد خبر: 46257
تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 شهریور 1401 - 04:33

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کاروان دانایی میهمان بخش لاران و شهر سودجان شهرکرد شد

منبع : لیزنا
به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد «کاروان دانایی» با سفر به بخش لاران میهمان کودکان و نوجوانان شهر سودجان شد.
کاروان دانایی میهمان بخش لاران و شهر سودجان شهرکرد شد

به گزارش لیزنا، طرح «کاروان دانایی» با هدف تسهیل دسترسی به منابع مطالعاتی و تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی با سفر به بخش لاران میهمان شهر فاقد کتابخانه سودجان شد.

در این برنامه که با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ کبری حیدری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد؛ حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهر سودجان، جمعی از مسئولین محلی این شهر، کارشناسان، کتابداران و علاقه مندان به کتابخوانی برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای  ایجاد کتابخانه در شهر سودجان، راه اندازی کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط را یکی از دغدغه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: ان‌شاالله با همکاری مسئولین محلی و مساعدت خیرین کتابخانه‌ساز بتوانیم فضای فیزیکی مورد نیاز جهت راه‌اندازی کتابخانه در این شهر را فراهم کنیم.

 وی افزود: در صورت حل مشکل ساختمان مورد نیاز جهت استقرار کتابخانه، کلیه تجهیزات به روز کتابخانه‌ای، منابع مطالعاتی و نیروی انسانی ماهر بلافاصله توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تأمین می‌گردد تا مردم غیور و شهیدپرور شهر سودجان بتوانند از این ظرفیت ارزشمند فرهنگی بهرمند گردند.

فرهادی افزود: تلاش ما بر این است تا بتوانیم به هر نحو ممکن امکان دسترسی مردم به منابع مطالعاتی در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم کنیم و راه اندازی کاروان دانایی و ایجاد پیشخان‌های خدمات کتابخانه ای در راستایی تحقق همین هدف صورت گرفته است.

در ادامه کبری حیدری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد ضمن معرفی خدمات و فعالیتهای کتابخانه‌ای گفت: احیاء و فعال سازی فرهنگ کتابخوانی، یکی از وظایف مهم کتابخانه‌های عمومی است که در راستای تحقق این هدف، طرح «کاروان دانایی» در بخش لاران و شهر سودجان برگزار شده است.

گفتنی است در قالب طرح کاروان دانایی برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل: معرفی کتاب، قصه گویی، نمایشنامه خوانی و مسابقات متنوع فرهنگی متناسب با ایام محرم همراه با اهدا جوایز با حضور کودکان و نوجوانان سودجانی اجرا شد.