کد خبر: 46499
تاریخ انتشار: جمعه, 22 مهر 1401 - 10:22

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی شهید علی غیوری زاده افتتاح شد

منبع : لیزنا
به مناسبت هفته وحدت چهل و هشتمین کتابخانه عمومی استان ایلام در شهرک اسلامیه شهرستان مهران، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کتابخانه عمومی شهید علی غیوری زاده افتتاح شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت هفته وحدت کتابخانه شهید علی غیوری زاده شهرک اسلامیه به عنوان چهل و هشتمین کتابخانه عمومی استان ایلام در شهرک اسلامیه شهرستان مهران، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در آئین افتتاح این کتابخانه، گفت: توسعه متوازن کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف بویژه مناطق روستایی و شهرهای کوچک از اولویت های معقول نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلا م در جهت تحقق این سیاست، اقدام به تاسیس چندین باب کتابخانه های عمومی در مناطق فاقد کتابخانه و دارای شرایط لازم نموده و این برنامه تا پوشش کامل فضاهای کتابخانه ای ادامه می یابد.

حیدری در ادامه اظهار داشت: شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات و میزبانی کنگره سالانه پیاده روی اربعین حسینی(ع)، نیازمند توجه جدی در عرصه زیرساختهای فرهنگی است و با توجه به ضرورت این موضوع، مطالعات جامعی پیرامون توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان صورت گرفته است و تاسیس کتابخانه شهید علی غیوری زاده قدم اولیه در این زمینه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ادامه داد: مردم و مسئولین شهرک اسلامیه جهت راه اندازی این کتابخانه تلاش و پیگیریهای فراوانی کردند که واگذاری حق انتفاع سی ساله ساختمان کتابخانه شهید علی غیوری زاده از سوی یکی از خیرین این شهرک نشان از فرهنگ دوستی و عشق به کتاب و کتابخوانی در وجود این مردم است.

وی در پایان با تقدیر از مسئولین شهرستان مهران، بویژه امام جمعه و فرماندار شهرستان جهت توجه جدی به مقوله کتابخانه های عمومی، افتتاح و بهره برداری از این کتابخانه را در کمترین زمان ممکن حاصل تلاش بخشدار بخش مرکزی، دهیار و شورای اسلامی این شهرک و پیگیریهای بی وقفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهران دانست.

در ادامه این مراسم علی حربی زاده، بخشدار بخش مرکزی مهران و مشاور امور جوانان استاندار ایلام در سخنان کوتاه با حمایت از توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان مهران، خواستار توجه جدی به زیرساختهای فرهنگی و ورزشی بخش مرکزی این شهرستان شد.

وی همچنین نیاز به کتاب و کتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخوانی را از اهم ضروریات جامعه امروز بویژه نسل جوان و نوجوان دانست و تعمیق این فرهنگ در متن جامعه را وظیفه دستگاههای فرهنگی عنوان کرد.

در این مراسم خیرالله چراغی از روایان دفاع مقدس و از همرزمان شهید علی غیوری زاده نیز به ذکر خاطراتی از این شهید پرداخت.

همچنین عسکر ابراهیمی از شاعران آئینی استان ایلام به شعرخوانی پیرامون دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان این دیار و شخصیت شهید غیوری زاده پرداخت.

گفتنی است کتابخانه شهید علی غیوری زاده در زمینی به مساحت ۳۵۷ متر مربع و زیربنای ۱۲۳ متر مربع به صورت حق انتفاع ۳۰ ساله توسط یکی از خیرین محلی اهداء شده است و مبلغ ۱۲۲۰ میلیون ریال تو سط بنیاد علمی آموزشی قلم چی جهت تامین تجهیزات کتابخانه ای هزینه شده است همچنین مبلغ ۹۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت خرید تجهزات الکترونیکی و مناسب سازی فضای این کتابخانه تامین شده است.