کد خبر: 46956
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 بهمن 1401 - 13:49

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

شوکو فیلم برنامه‌ هفتگی کتابخانه عمومی استاد موذن‌پور آران و بیدگل

منبع : لیزنا
به مناسبت گراميداشت دهه فجر و میلاد امیرالمومنین علی علی السلام ویژه برنامه شادیانه فجر علوی با استقبال بی نظیر كودکان و نوجوانان در كتابخانه عمومي استاد موذن­پور آرانی برگزار شد.
شوکو فیلم برنامه‌ هفتگی کتابخانه عمومی استاد موذن‌پور آران و بیدگل

به گزارش لیزنا، ویژه برنامه شادیانه فجر علوی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر و گرامیداشت دهه فجر در تاریخ 13 بهمن ماه 1401 در تالار اندیشه کتابخانه عمومی استاد عباس موذن­پور آرانی  برگزارشد. این برنامه با  هدف بزرگداشت مقام پدر، ترویج فرهنگ علوی، گرامیداشت دهه فجر و ایجاد فضای شاد برای کودکان و نوجوانان منطقه برگزار شد.

 این برنامه شامل شعرخوانی، نمایش عروسکی، اجرای مسابقه برای کودکان و والدین و برنامه های شاد و مهیج و اهدای جوایز با همکاری موسسه فرهنگی هنری نیک اندیشان سیلک و گروه هنری خندان خان بود.

در بیست و یکمین هفته از اجرای شوکوفیلم کتابخانه که به مناسبت ایام دهه فجر و ولادت امام علی (ع) برگزار شد، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، رئیس اداره کتابخانه­های شهرستان آران و بیدگل، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری شهرستان حضور داشتند.

برنامه شوکوفیلم کتابخانه با همكاری شهرداری و مؤسسه فرهنگی هنري هم انديشان شايسته سيلك در كتابخانه استاد موذن پور آرانی شهرستان آران و بيدگل اجرا می شود. اين طرح با شعار «پنجشنبه‌هايی شاد و خاطره انگيز براي كودكان»، پنج شنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار انديشه كتابخانه عمومی استاد عباس موذن­پور آران و بيدگل برگزار می شود. پخش فيلم كودكانه و انيميشن، اجرای كتاب‌باز، قصه و نمايش، برگزاري نمايشگاه و جشنواره از جمله برنامه‌های پيش‌بينی شده در طرح «شوكو فيلم كتابخانه» است. در پایان هر برنامه از محتوای آن پرسش و پاسخ توسط کارشناس صورت گرفته تا علاوه بر جنبه سرگرمی برنامه، به جنبه آموزشی آن توجه شود.

گفتنی است هدف از اجرای اين برنامه ايجاد محيطی شاد و كودكانه در يك فضای فرهنگی و علمی است و همچنین با تغيير سبك زندگی، كودكان ارتباط كمی با محيط اطراف و همسالان خود دارند كه اين امر باعث شده نياز بيشتری به حضور در محيط‌هاي كودكانه براي يادگيری مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی احساس شود و از سوی ديگر بايد كودكان را از كودكی با فضای كتاب و كتابخوانی آشنا كرد و سعي شده در طرح «شوكوفيلم كتابخانه» به اين دو مقوله مهم توجه ويژه­ای شود.

یکی از افتخارات شوکوفیلم آموزش فرهنگ شهروندی برای حاضرین است. از جمله آموزش‌های شهروندی اجرا شده توسط کارشناسان آن حوزه به آموزش تفکیک زباله‌های خشک و تر (مدیریت پسماند), آموزش­های سازمان آتش­نشانی برای کودکان، آموزش حفاظت از محیط زیست و فضای سبز، فرهنگ شهروندی، فرهنگ راهنمایی و رانندگی و... را می‌توان نام برد .

گزارش: مرضیه السادات سعادتدارآرانی، زینب قنائی مقدم؛ کتابداران کتابخانه استاد عباس موذن­پور آرانی شهرستان آران و بیدگل

 

برچسب ها :