کد خبر: 47463
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 خرداد 1402 - 07:17

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری مرحله نهایی و اختتامیه دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس از ۳۰ خرداد تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.
مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با اشاره به برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید گفت: این جشنواره در دومین دوره با همت همکاران تلاشگر و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج سنت قصه‌گویی، گسترش خدمات کتابخانه‌ها و ایجاد انگیزه مطالعه با استقبال خوبی مواجه شد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با اشاره به مشارکت بالای قصه‌گویان در این دوره از جشنواره گفت: ۵ هزار و ۲۹۳ نفر در این جشنواره مشارکت کردند که تعداد هزار و ۶۲۳ نفر در مرحله مقدماتی استانی با هم به رقابت پرداختند و در نهایت ۳۳۶ نفر به انتخاب داوران به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

وی افزود: برگزیدگان مرحله منطقه‌ای طی ۷ روز از ۲۳ تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ با هم به رقابت پرداختند که طی آن ۹۶ قصه‌گو در دو بخش دیجیتال و صحنه‌ای برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب شدند.

هراتی با اشاره به مشارکت منطقه آزاد ارس در برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید تصریح کرد: مرحله ملی این دوره طی ۲ روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۰ و ۳۱ خردادماه در جلفا برگزار می‌شود و ۱ تیرماه در مراسم اختتامیه، ۱۲ قصه‌گوی برتر شامل ۶ برگزیده در بخش دیجیتال و ۶ برگزیده در بخش صحنه‌ای به انتخاب هیئت داوران معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» برای دومین دوره این جشنواره گفت: موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، «شعار سال» و «موضوعات آزاد» به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شد. ضمن اینکه تمامی محورهای فوق با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت‌بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است.