کد خبر: 47874
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 آبان 1402 - 08:55

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آئین کلنگ‌زنی احداث کتابخانه عمومی روستای حسین‌آباد برگزار شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مراسم کلنگ زنی پروژه ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستایی امام حسین علیه‌السلام در روستای حسین‌آباد کالپوش از توابع شهرستان میامی، هم‌زمان با گرامیداشت روز روستا و عشایر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
آئین کلنگ‌زنی احداث کتابخانه عمومی روستای حسین‌آباد برگزار شد

به گزارش لیزنا، مراسم کلنگ‌زنی پروژه ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام حسین علیه‌السلام در روستای حسین‌آباد کالپوش از توابع شهرستان میامی، هم‌زمان با گرامیداشت روز روستا و عشایر با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ علیرضا آشوری، فرماندار شهرستان میامی؛ کمال ترابیان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن تبریک روز روستا و عشایر، گفت: پروژه ساخت بنای جدید کتابخانه عمومی امام حسین علیه‌السلام روستای حسین‌آباد کالپوش در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان و فرمانداری شهرستان میامی تأمین شده، آغاز می‌شود.

طاهریان تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و بر اساس این سیاست تلاش شده تا با جلب حمایت فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط، این کتابخانه مطابق استانداردهای تعریف‌شده در روستای حسین‌آباد کالپوش تأسیس شود و به بهره‌برداری برسد.

در ادامه این مراسم علیرضا آشوری، فرماندار شهرستان میامی ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام حسین(ع) اظهار امیدواری کرد: این کتابخانه منشأ اثر برای رخدادهای مهم فرهنگی و فرصتی برای رشد و بالندگی ساکنان منطقه خواهد شد. 

گفتنی است، کتابخانه عمومی امام حسین(ع) روستای حسین‌آباد کالپوش در سال ۱۳۹۸ براثر رانش زمین در این منطقه به‌طور کامل تخریب‌شده بود.