کد خبر: 43906
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 خرداد 1400 - 08:35

داخلی

»

گزارش

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی؛

کتاب، سندی ماندگار برای ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت است

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرا با مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی به منظور توسعه همکاری‌ها و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک دیدار و گفتگو کرد.
کتاب، سندی ماندگار برای ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت است

به گزارش لیزنا، به منظور توسعه همکاری‌ها و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک، مهدی فعال مسکین، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی  با حضور معاونین و کارشناسان دیدار و گفتگو کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت:  فرهنگ ایثار و دفاع از حریم وطن، در طول اعصار و در  میان تمامی ملل از ارزش والایی برخوردار است. در آموزه های دین مبین اسلام نیز فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزشمندترین مضامین دینی و ضامن پایداری نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: در مجموعه کتابخانه های عمومی که گنجینه ای از تاریخ و هویت مردم است، خود را مقید به حفاظت از  نام و یاد شهدا میدانیم.

وی افزود: در کلیه کتابخانه های عمومی استان، بخشی برای گرامیداشت یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس وجود دارد. همچنین کتابخانه‌های عمومی از نظر منابع موضوعی شهادت و دفاع مقدس غنی هستند و این منابع مورد استقبال اعضاء به ویژه نسل جوان بوده است.

معصومی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و  شهادت یکی از وظایف کتابخانه‌های عمومی بوده و طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی-ترویجی مختلفی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان در این راستا برگزار می‌شود. طرح چهل برگ حماسه که سال گذشته در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اجرا شد یکی از این طرح هاست.

معصومی تاکید کرد: با همگرایی و هم افزایی دو سازمان میتوان اقدامات موثری در راستای پاسداری از آرمانهای شهدای میهن اسلامی، انجام داد.

مهدی فعال مسکین ضمن تأکید بر لزوم آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت گفت: کتاب، سندی ماندگار برای ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت است؛ حوزه فرهنگی  زیربنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و به طور قطع همکاری نهادهای متولی و موثر در بحث فرهنگی می تواند در تداوم راه شهدا و حفظ و تقویت دستاوردهای شهدا بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی ، یکی از سیاستهای جدی بنیاد را اجرای برنامه های مشترک فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: نسل امروز و فردا تشنه آگاهی از رشادت های دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هستندو  وصیت نامه های شهدا چراغ راه این میهن است.

در ادامه پیرامون مواردی چون اجرای مسابقات و برنامه های متنوع فرهنگی و مشترک در راستای ترویج فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جوان با سیره شهدا بحث و گفتگو شد.

در پایان، تنی چند از برگزیدگان پویش یک دقیقه ای دکلمه متن ادبی یا شعر با موضوع انقلاب و دهه فجر با عنوان «گل واژه‌های انقلاب» که با همکاری دو اداره کل در سال 99 در سطح استان برگزار شد، تقدیر شدند.