کد خبر: 45913
تاریخ انتشار: شنبه, 28 خرداد 1401 - 02:30

داخلی

»

گزارش

در سی‌و‌سومین پیش نشست فعالیت‌های داوطلبانه مطرح شد:

بزرگترین دغدغه فعالیت داوطلبانه در عرصه اقتصاد مسائل حقوقی است

منبع : لیزنا
حذف موانع حقوقی و قانونی و ارائه راهکارهای موفق برای استفاده از داوطلبان در کتابخانه‌ها، در سی و سومین پیش‌نشست اولین همایش بین‌المللی «فعالیت‌های داوطلبانه فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی» مورد بررسی قرار گرفت.
بزرگترین دغدغه فعالیت داوطلبانه در عرصه اقتصاد مسائل حقوقی است

به گزارش لیزنا، در این پیش نشست ، عاطفه زارعی؛ مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان، فعالیت‌های داوطلبانه را دارای محدودیت‌هایی در عرصه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حقوقی عنوان کرد.

وی به نیروهای داوطلبی اشاره کرد که برای کسب زمینه کاری با دریافت تمامی خدمات شغلی به این عرصه وارد می‌شوند و در بلند مدت از مجموعه کاری در خصوص دریافت این خدمات متوقع هستند.

زارعی استفاده از نیروهای داوطلب کاری را ایجاد کننده یک سری وظایف قانونی برای مجموعه پذیرنده نیرو عنوان کرد و گفت: نیروهای داوطلب کتابخانه برای تعالی فرهنگی وارد این عرصه می‌شوند که به مرور برای طرفین ایجاد توقعاتی می‌کند.

انتظار نیروهای داوطلب برای جذب، عدم ضمانت اجرایی برای حضور نیرو در حیطه فعالیت داوطلبانه، استفاده از تجهیزات بیت‌المال که شاید برای داوطلب ناآشنا باشد، انتظار رفتارشناسی و رعایت حقوق مراجعه کننده از سوی نیروی داوطلب و احتمال ایجاد سوانح برای نیرو، از جمله دغدغه‌های فعالیت در حیطه فعالیت داوطلبانه در محیط کتابخانه‌ای بود که وی بدان اشاره کرد.

ورود فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه اقتصاد      

پرهام برومند، مدیر عامل شرکت پویش پیشتاز، نیز در این گفتگو اشاره به فعالیت‌های این شرکت در خصوص آموزش نیروی کار تحصیل کرده و معرفی آن به مراکز درخواست کننده، این عملکرد را نوعی از فعالیت های داوطلبانه در حیطه فعالیت های اقتصادی برشمرد.

وی بزرگترین دغدغه فعالیت داوطلبانه در عرصه اقتصاد را مسائل حقوقی برشمرد و به ایجاد طرحی از سوی این شرکت اشاره داشت که در مذاکرات با وازرت کار ایجاد شده است.

برومند افزود: براساس این مدل نیروهایی به سازمان‌های پذیرنده معرفی می‌شوند که مدتی زیر نظر سازمان فنی و حرفه و طی مدت زمان‌های استاندارد آموزشی و در فضای متخصصین آن شغل مهارت و تجربه لازم را برای ورود به عرصه کاری کسب کرده باشند.

وی همچنین فعالیت‌های اقتصادی داوطلبانه را به نوعی تقویت رزومه کاری برای افراد عنوان کرد.

گفتنی است از سوی دبیرخانه این همایش تاریخ ارسال چکیده و اصل مقالات تا 1 تیرماه 1401 تمدید شد و این دبیرخانه پذیرای مقالات ارائه شده با موضوعات فراخوان همایش به آدرس الکترونیکی https://mail.aqrazavi.org  خواهد بود.

کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند مقالات خود را در این همایش ارائه کرده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس بهره‌مند شوند.

 

خبرنگار: محمد هرندی پور