کد خبر: 47153
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 فروردين 1402 - 12:46

داخلی

»

گفتگو

نحوه ثبت نام و هزینه حضور در هفتمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات به زودی اعلام رسمی می‌شود

منبع : لیزنا
شرکت در کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات به ویژه به صورت حضوری و بهره برداری از برنامه های اصلی، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و سایر فعالیت‌های جنبی می تواند علاوه بر یادگیری، انگیزه دانشجویان برای ادامه مسیری که انتخاب کرده اند را افزایش دهد.
نحوه ثبت نام و هزینه حضور در هفتمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات به زودی اعلام رسمی می‌شود

دکتر سعید رضایی شریف آبادی رئیس کمیته راهبری هفتمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در گفتگو با خبرنگار لیزنا در مورد هفتمین کنگره مواردی را مطرح کرد. وی درباره ثبت نام کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات گفت:  اعضای محترم پیوسته و وابسته انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و دانشجویان عزیز همواره برای شرکت در کنگره‌ از امتیازات تخفیفی برخوردار بوده‌اند. در این کنگره نیز همانند دوره‌های گذشته شرکت‌کنندگانی که عضویت انجمن را دارند مشمول تخفیف شده و هزینه‌کمتری را پرداخت خواهند کرد. نحوه ثبت نام و هزینه آن به زودی اعلام رسمی خواهد شد.

دکتر سعید رضایی شریف آبادی درمورد پخش آنلاین نشست های کنگره هفتم به طور همزمان با نشست های حضوری گفت: کنگره هفتم همانند کنگره‌های پیشین تلاش دارد امکان حضور حداکثری علاقه‌مندان و حرفه‌مندان را با هدف دسترسی مخاطبان، مشارکت علمی و به روز رسانی دانش آنان فراهم کند. پر واضح است که امروزه با وجود تسهیلات و فناوری‌های ارتباطی، استفاده علاقمندان از مباحث این کنگره منوط به حضور در محل برگزاری رویداد نیست. کمیته اجرایی کنگره هفتم امیدوار است بتواند در کنار دعوت از مخاطبان به صورت حضوری، امکان بهره‌برداری از محتوای این رویداد مهم را برای علاقمندان داخل و خارج کشور فراهم کند. در کنگره‌های پیشین شرکت آرموک به عنوان یکی از حامیان کنگره امکان برقراری ارتباط غیرحضوری مخاطبان را فراهم کرده که امیدواریم بتوانیم حضور و مشارکت فعال این شرکت را در کنگره هفتم هم داشته باشیم. طبعاً در صورت تحقق این امر، گواهی حضور نیز به شرکت‌کنندگان به صورت برخط اعطاء خواهد شد.   

وی در پاسخ به سوال با توجه به برگزاری کنگره در روزهای شنبه و یکشنبه، کنگره هفتم تسهیلات و برنامه‌های خاصی را برای حضور دانشجویان کارشناسی دارد؟  گفت: در نظر داریم با اطلاع‌رسانی گسترده و درخواست از گروه‌های محترم علم اطلاعات و دانش­شناسی سراسر کشور زمینه حضور حداکثری دانشجویان علاقمند در مقاطع مختلف را فراهم آوریم. قطعا در کنار اهداف گوناگون برگزاری کنگره متخصصان علوم اطلاعات، یکی از کارکردهای مهم آن کارکرد آموزشی بویژه برای دانشجویانی است که پا به عرصه گسترده علم اطلاعات نهاده اند. شرکت در این کنگره بویژه به صورت حضوری و بهره برداری از برنامه های اصلی، نمایشگاهها، کارگاههای آموزشی و سایر فعالیت های جنبی می تواند علاوه بر یادگیری، انگیزه آنان برای  ادامه مسیری که انتخاب کرده اند را افزایش دهد.  

وی درباره همکاری انجمن و کتابخانه ملی در برگزاری کنگره هفتم گفت: بدون شک بزرگترین حامی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران از روز تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و از روز اول دفتر انجمن در این سازمان فعالیت کرده است.

در کنگره هفتم مانند کنگره های پیشین حمایت کامل سازمان را خواهیم داشت و علاوه بر حمایت مالی از سالن های اصلی و جانبی و سایر فضای های سازمان برای برگزاری کنگره،  نمایشگاه­ها و کارگاه‌های آموزشی پیش بینی شده استفاده خواهیم کرد. همچنین از خدمات کارکنان و بخش های مختلف سازمان از جمله روابط عمومی همچون گذشته بهره مند خواهیم شد.

در پایان اگر نکته‌ای هست بفرمایید:

کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات که امسال هفتمین دوره آن با محوریت «کارآفرینی، اشتغال و کسب و کارهای حرفه ای دانش بنیان در علوم اطلاعات» در 30 و 31 اردیبهشت برگزار خواهد شد به جرات بزرگترین رویداد علمی در سطح ملی است که بیشترین مخاطبان آن دانشجویان، استادان، صاحبنظران، کتابداران و سایر متخصصان علوم اطلاعات است.

انجمن برای برگزاری هر چه باشکوه­تر این رویداد علمی علاوه بر حامیان مالی و معنوی نیازمند مشارکت تمامی علاقمندان است. از همه عزیزان علاقمند دعوت می کنم  با شماره تلفن دفتر انجمن (81622984) خانم حیدری تماس بگیرند و نوع همکاری خود را اعلام کنند تا سازماندهی لازم صورت بگیرد..

همچنین بودجه اصلی انجمن و بخش مهمی از هزینه های کنگره از مجرای حق عضویت افراد تامین می شود که خانم حیدری در این زمینه هم می توانند راهنمایی کنند.

مطلب آخر تشکر از لیزنا هست که همیشه در انعکاس اخبار فعالیت های انجمن و کنگره ها در کنار ما بوده و امیدوارم سایر رسانه ها هم به ما یاری برسانند. علاوه بر آن هر علاقمندی می تواند یک رسانه برای انجمن و کنگره هفتم باشد.