کد خبر: 24853
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 مرداد 1395 - 12:36

داخلی

»

اخبار کتاب

همزمان با تابستانه كتاب در نيشابور و سبزوار برگزار می‌شود

جشن امضاي 50 نويسنده كودك و نوجوان  

منبع : لیزنا
رييس دبيرخانه پايتخت كتاب ايران - نيشابور از برگزاری جشن امضای 50 نویسنده کودک و نوجوان در شهرهای نیشابور و سبزوار همزمان با اجرای طرح تابستانه کتاب با همکاری خانه کتاب خبر داد.
جشن امضاي 50 نويسنده كودك و نوجوان  

  به گزارش لیزنا،50  نويسنده برجسته كودك و نوجوان ايران روز سه‌شنبه (5 مردادماه) به نيشابور پايتخت كتاب ايران سفر مي‌كنند تا در نخستين «جشن كتاب نيشابور» حضور يافته و ضمن ديدار و گفت‌و‌گو با مخاطبان همزمان با اجرای طرح تابستانه كتاب، كتاب‌هاي خود را كه با تخفيف 50 درصدي در كتابفروشي‌هاي اين دو شهر ارايه شده است امضا كنند.

 

عباس كرخي رييس دبيرخانه پايتخت كتاب ايران در نيشابور و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با بيان اين خبر افزود: مراسم بزرگداشت آقايان جعفر توزنده جاني و محمود برآبادي، دو نويسنده برجسته كودك و نوجوان كه علاوه بر فعاليت‌هاي نويسندگي در فعاليت‌هاي صنفي نيز شناخته شده هستند، در زادگاهايشان نيشابور و سبزوار برگزار خواهد شد. در واقع نويسندگان پس از سفر به نيشابور در سبزوار هم حضور يافته و همزمان با بزرگداشت آقاي برآبادي به ديدار و گفت‌و‌گو با مخاطبانشان خواهند پرداخت.

 

رييس دبيرخانه پايتخت كتاب ايران در نيشابور اضافه كرد: اين برنامه در چارچوب برنامه‌هاي نيشابور به عنوان پايتخت كتاب توسط دبيرخانه پايتخت كتاب نيشابور و انجمن نويسندگان كودك و نوجوان ايران برنامه ريزي و اجرا شده و معاونت امور فرهنگی و خانه كتاب هم از طريق ارايه تخفيف به كتاب‌هاي اين نويسندگان (طرح تابستانه کتاب) در اين برنامه مشاركت دارند.

 

وي افزود: اين برنامه الگوي خوبي است براي فعاليت‌هاي فرهنگي و مشاركتي در شهرستان‌هاست كه مي‌تواند در شهرهاي ديگر هم تكرار شود. در برنامه نيشابور علاوه بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فرمانداري، شهرداري، آموزش و پرورش، نهاد كتابخانه‌ها و تمام دستگاه‌هاي اجرايي و برخي از صنوف همكاري دارند. همچنين انجمن‌ها و تشكل‌هاي مردمي در ترويج كتابخواني با دبيرخانه پايتخت كتاب همكاري دارند. طبق اطلاعي كه دارم نهادهاي مختلف شهر با همكارانمان در سبزوار هم همكاري مي‌كنند.

 

كرخي هم چنين گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته برگزاري كارگاههاي آموزشي، حضور در روستاها، شعر و قصه‌خواني در آرامگام خيام و عطار و ديدار و گفت‌و‌گو با اهل فرهنگ و همچنين مخاطبان از ديگر برنامه‌هاي اين جشن است.

 

كرخي افزود: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در نيشابور و سبزوار علاوه بر نويسندگان كودك و نوجوان كشور، براي نويسندگان اين دو شهر هم جشن امضا برگزار شده و كتاب‌هايشان با تخفيف عرضه خواهد شد.

 

 بر اساس اين گزارش نويسندگان روز سه‌شنبه وارد نيشابور شده و روز چهارشنبه در آرامگاه خيام  برنامه بزرگداشت جعفر توزنده‌جاني و روز پنج‌شنبه در سبزوار برنامه بزرگداشت محمود برآبادي برگزار خواهد شد. در جشن امضای نویسندگان کودک و نوجوان فرهاد حسن زاده، حسین فتاحی، محمود برآبادی، فریدون عموزاده خلیلی، افسانه شعبان نژاد، طاهره ایبد، هدا حدادی، معصومه انصاریان،مجید راستی، جمال الدین اکرمی، عباس جهانگیریان، حسن احمدی، محمد کاظم اخوان، مرجان فولادوند، عبدالمجید نجفی، ناصر کشاورز، مصطفی خرامان، عزت‌الله الوندی، محمدرضا یوسفی، جعفر توزنده جاني، لاله جعفری، قاسم‌علی فراست و ..... از نويسندگان حاضر در اين سفر هستند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: