کد خبر: 25452
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 مهر 1395 - 19:33

داخلی

»

اخبار کتاب

«ویرایش از زبان ویراستاران» در بوته نقد

منبع : لیزنا
نقدو بررسی کتاب «ویرایش از زبان ویراستاران: آنچه نویسندگان باید درباره کار ویراستاران بدانند» فردا(چهارشنبه 28 مهر ماه) در سرای  اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
«ویرایش از زبان ویراستاران» در بوته نقد

 به گزارش لیزنا،  مژده دقیقی، احمد کسایی‌پور و علی صلح‌جو به عنوان سخنران در این نشست حضور خواهند داشت.

کتاب «ویرایش از زبان ویراستاران:آنچه نویسندگان باید درباره کار ویراستاران بدانند»، حاوی 38 مقاله به قلم 38 ویراستار باتجربه در دو بخش نظری و عملی دربارة کار ویرایش است. بخش نظری از نه مقاله و بخش عملی از 29 مقاله تشکیل شده است. از جمله موضوع‌های مقالات می‌توان به مواردی مانند سیر تحول ویرایش در آمریکا؛ کتاب‌ها چگونه انتخاب می‌شوند؛ عوامل موثر در تصمیم‌گیری ویراستار؛ سه شیوه در ویرایش آثار محققان برای سه نوع مخاطب؛ نقش دستیار ویراستار؛ ویرایش کتاب‌های مرجع؛ ویراستار فنی و نویسنده؛ ویرایش برای بازار کتاب مسیحیان؛ و کار کردن با ویراستار قراردادی یا پزشک کتاب اشاره کرد.

 

نقد و بررسی کتاب «ویرایش از زبان ویراستاران:آنچه نویسندگان باید درباره کار ویراستاران بدانند» چهارشنبه 28  مهرماه ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: