کد خبر: 26266
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 آذر 1395 - 09:26

داخلی

»

اخبار کتاب

توسط شهر کتاب

مراسم رونمایی از «طوطی» برگزار شد

منبع : لیزنا
مراسم رونمایی از کتاب‌های تالیفی و ترجمه بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی با نام «طوطی» روز شنبه، ۲۰ آذر، در شهر کتاب مرکزی برگزار شد.
مراسم رونمایی از «طوطی» برگزار شد

 به گزارش خبرنگار لیزنا، در ابتدا این مراسم مدیر انتشارات فاطمی در سخنان خود، ضمن بیان مشکلاتی که در مسیر چاپ و بعد از چاپ همواره وجود دارند، حل این مشکلات را با همکاری و همیاری یکدیگر امکان‌پذیر دانست.

ایرج ضرغام بر ضرورت رعایت کلیه حقوق بین‌المللی نویسندگان چه در کتاب‌های طوطی و چه در سایر کتاب‌ها، تاکید کرد.

ضرغام درباره این مجموعه گفت: سابقه طوطی به سال 1361 برمی‌گردد. در آن زمان نسخه سیاه و سفید منتشر شده بود. مجموعه کتاب‌های طوطی تا بحال 50 بار تجدید چاپ شده است. این اثر یادگار ایرج جهانشاهی است و اولین نسخه رنگی آن به کوشش کیانوش قریب‌پور تهیه شده بود. تیراژ این کتاب بدون تبلیغات ویژه‌ای هرروز بالاتر رفته است به طوری که در عرض یک ماه 5 هزار نسخه آن به فروش رفته و به چاپ دوم رسیده است.

در پایان وی با اشاره به سنگین بودن مسئولیت طوطی، ابراز امیدواری که طوطی این مسئولیت را به خوبی انجام دهد.

در ادامه نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک، در طی صحبت‌های خود به اهمیت وجود مدیران فرهنگی در سازمان‌ها اشاره کرد و وجود آنها را ضروری دانست.

انصاری گفت: ادبیات کودک ایران از ادبیات جهان بسیار سود می‌برد و همچنین ادبیات جهان نیز از ادبیات کودک ایران سود می‌برد؛ من امیدوارم کتاب‌های طوطی و  سایر کتاب‌هایی که ادبیات به معنی واقعی کلمه هستند، موفق باشند.

وی درخواست کرد سخن توران میرهادی را که می‌گفت «ادبیات کودک منادی زیبایی شناسی و صلح است» را فراموش نکنیم.

در ادامه ایران گرگین، سرویراستار فرهنگنامه کودک، به معرفی جهانشاهی پرداخت و از خصوصیات وی عدالت خواه بودن، جدیت بدون تحکم و دوستی بدون خودنمایی را برشمرد.

گرگین در مورد آثار جهانشاهی گفت: از ایرج جهانشاهی گفتگو و مصاحبه‌ای در دست نیست چرا که او فکر می‌کرد اثر ارزشمند، خود دیده می‌شود.

مدیر هنری کتاب‌های طوطی  یاد‌آور این سخن توران میر‌هادی شد که «با تولد هر کودکی، جهان از نو آغاز می‌شود. »

سحر طرحنده گفت: باید سعی کنیم کتاب‌های مفید و موثر منتشر و به نیازمندی‌های کودک توجه کنیم تا بتوانیم سلیقه ادبی آنها را رشد دهیم.

 در پایان مراسم، نویسندگان و تصویرگران طوطی، معرفی و تشویق شدند و جوایزی به برندگان مسابقه داستان‌نویسی، که انتشارات فاطمی در دو بخش کودک و بزرگسال برگزار کرده بود، اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: