کد خبر: 26807
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 دی 1395 - 09:18

داخلی

»

اخبار کتاب

سید‌عباس صالحی خبر داد

افزایش 8 درصدی عناوین کتاب‌های چاپ شده درسال جاری

منبع : لیزنا
در سال جاری تعداد 60 هزار عنوان کتاب، چاپ اول و چاپ مجدد شده است که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش دارد.
افزایش 8 درصدی عناوین کتاب‌های چاپ شده درسال جاری

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس با اعلام این خبر گفت: یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید توسعه و گسترش حوزه فرهنگ مکتوب در تمامی استان‎ها است که نقش تاثیر‌گذاری در ماندگاری فرهنگ اقوام ایرانی دارد.

صالحی در ادامه افزود: در راستای توسعه و گسترش فرهنگ در استان‌ها، اعتبارات فرهنگی را 23 درصد به صورت مستقیم و 33 درصد به صورت غیر مستقیم به استان‌ها اختصاص دادیم. حمایت از 120مولف، برگزاری 130 جشنواره ادبی و برگزاری 50 مراسم کتاب تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها بوده است.

صالحی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب در جامعه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان ها سبب دسترسی بیشتر به کتاب، دیده شدن مولف‌ها و عنوان‌های جدید می‌شود. نمایشگاه کتاب تنها به ارائه کتاب و یا فروش آن محدود نمی‌شود بلکه یک جشنواره با محوریت کتاب است.سید عباس صالحی در بخش دیگری از سخنان خود هرمزگان را به عنوان یکی از استان‌های غنی در حوزه فرهنگ و ادب عنوان کرد و گفت: دلیل آن برگزاری 14 دوره نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی است.

صالحی با یادآوری این که فرهنگ شفاهی و مکتوب استان می تواند سال‌ها و قرن‌ها پیام‌رسان فرهنگ ایرانی در کشور باشد تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرصتی را برای گسترش و توسعه فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب به وجود آورده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هرمزگان یکی از استان‌های فعال و پویا در زمینه فرهنگی و هنری است که در این میان باید به تعطیلی کنگره شعر و داستان جوان در سال‌های اخیر اشاره کرد. امیدوارم  به زودی با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این کنگره مجددا برگزار شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید فرصتی را فراهم کنیم تا خرید یا معرفی کتاب‌ها منوط به برگزاری نمایشگاه در استان نباشد بلکه باید با گسترش فضای کتابفروشی‌ها این فرصت را به صورت دائمی برای جامعه ایجاد کنیم.

 شایان ذکر است چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ 26دی تا 2 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های واقع در سه راه جهانبار برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: