کد خبر: 27119
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 11:38

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست «شاهنامه و ایرانیان» در نمایشگاه کتاب خوزستان

منبع : لیزنا
نشست «شاهنامه و ایرانیان» با حضور میرجلال الدین کزازی در نمایشگاه کتاب خوزستان برگزارشد.
برگزاری نشست «شاهنامه و ایرانیان» در نمایشگاه کتاب خوزستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نشست ادبی شاهنامه و ایرانیان در ادامه برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور دکتر میر‌جلال‌الدین کزازی، شاهنامه ‌پژوه و پژوهشگرِ ایرانی در زبان و ادبِ فارسی برگزار شد.

میر جلال الدین کزازی در ابتدای این نشست اظهار کرد: یکی از افتخارات استان خوزستان این است که مردی فرهیخته، ادب دوست‌و شایسته، رشته‌های فرهنگ این استان را در دست گرفته است.

کزازی در ادامه سخنان خود به جایگاه شاهنامه اشاره کرد و گفت: شاهنامه فرهنگ و منش ایرانی است و ایران در شاهنامه بیش و به از هرشاهکار دیگر ادبی و هر هنجار فرهنگی بازتافته است.

وی با بیان این که شاهنامه، نامۀ هزاره‌هاست و سنجه ایرانی‌بودن، دوستداری شاهنامه است، اذعان داشت: این کتاب نهادینه و پیچیده را می توان مازهای راز نامید. شاهنامه نامه‌ای است که دو گوهر و دو بنیاد جان و خرد، در آن بیشترین ارج و ارز را دارد.

 این استاد برجسته ایرانی گفت: اگر بخواهیم به روانکاوی تاریخ ایران برویم و شالوده، ریشه و ژرفاها را بیابیم چاره‌ای نداریم جز آن که شاهنامه که به شیوه‌ای گوهرین و برین زندگی راستین ایرانی در آنجا نهفته است را بخوانیم.

 وی با بیان این که اگر ایرانی می‌خواهد خود را بشناسد، باید با شاهنامه آشنایی بجوید، بیان کرد: در این روزگار پرآشوب که روزگار گسستن‌ها و از خود بیگانگی‌هاست بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با شاهنامه پیوند بخوریم.

یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان خوزستان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تا 12 بهمن ماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر اهواز پذیرای علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: