کد خبر: 27788
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 10:24

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد و بررسی کتاب «تاریخ معماری رنسانس» در شهرکتاب

منبع : لیزنا
نقد و بررسی کتاب «تاریخ معماری رنسانس» سه شنبه هفدهم اسفندماه در شهر کتاب برگزار می‌شود.
نقد و بررسی کتاب «تاریخ معماری رنسانس» در شهرکتاب

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی شهرکتاب، نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه هفدهم اسفندماه به نقد و بررسی کتاب «تاریخ معماری رنسانس» اختصاص دارد که با حضور آیدین آغداشلو، ایرج کلانتری و علی‌محمد سادات‌افسری ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

 اصطلاح «معماری رنسانس» معطوف به نهضت و دوره‌خاصی نیست. این نهضت در صدر هزار و چهارصد میلادی مطرح شد و تا چهار سده بی‌وقفه به رشد خود ادامه داد و هیچ‌گاه از همزیستی با تجارب دیگر نهراسید. گرچه در سده‌ی پانزدهم فقط به ایتالیا محدود شد ولی در سده‌های بعد به دیگر کشورهای اروپایی تسری یافت. مجموعه پنج جلدی «تاریخ معماری رنسانس» نوشته‌ لئوناردو بنه‌ولو با ترجمه‌ علی‌محمد سادات‌افسری به همت انتشارات نیلوفر منتشر شده است. مولف در این اثر کوشیده از زوایای مختلف شکل‌گیری و تداوم معماری رنسانس پرده بردارد.

علاقه مندان برای حضور در نشست هفتگی شهر کتاب به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه نمایید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: