کد خبر: 28083
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 فروردين 1396 - 15:47

داخلی

»

اخبار کتاب

پیتر پن پسری که هیچ وقت بزرگ نمی‌شود

منبع : لیزنا
 انتشارات قدیانی، رمان «پیترپن» اثر ج. م. بری ترجمه‌ رامک نیک طلب در نوبت چاپ سوم وارد بازار کتاب کرد.
پیتر پن پسری که هیچ وقت بزرگ نمی‌شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی انتشارات قدیانی،  رمان «پیتر پن» داستانی است كه دايم شما را غافل‌گیر مي‌كند. «پيتر» پسری است که هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شود. ماجرای سفر سحرآمیز کودکان به جزایر خیالی. جزایری که به گفته‌ی «بری»، نویسنده‌ این کتاب، هرکسی ممکن است آن را ببیند.

هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که «پیتر پن» کی متولد شد؛ و این عجیب است و آدم را غافل‌گیر می‌کند. البته سرو‌کله‌ پسر سحرآمیزی که ادعا می‌کند همیشه کودک بوده، در نمایش‌نامه‌ها و داستان‌های قبلی «جیمز متیو بری» هم ديده مي‌شد؛ اما مشخص نیست داستان کامل آن چه زمانی در ذهن «بری» شکل گرفته است.

و اما ماجراهای رمان «پیتر پن» از آنجا آغاز می‌شود که «پیتر» به خانه‌ آقا و خانم دارلینگ پا می‌گذارد و سه بچه‌ آن‌ها را با خود به سفری سحرآمیز و پرماجرا می‌برد؛ سفری که در آن بچه‌ها با موجودات عجیب و غریبی مثل پری‌ها و حتی گاه شخصیت‌های داستانی مثل دزد دریایی ِ شروری، مانند کاپیتان هوک روبه‌رو می‌شوند.

اما نخستین‌بار خانم دارلینگ نام «پیتر پن» را در ذهن دخترش «وندی» پیدا می‌کند و عکس‌العملش این است:

خانم دارلینگ ابتدا او را نشناخت ولی وقتی به دوران کودکی‌اش فکر کرد، به یاد آورد که پیتر پنی را می‌شناخت که با پری‌ها زندگی می‌کرد. درباره‌اش قصه‌های عجیب و غریبی شنیده بود که مثلاً وقتی کودکی می‌مرد، پیتر پن او را همراهی می‌کرد تا نترسد. آن زمان‌ها پیتر پن را باور داشت ولی از وقتی ازدواج کرده بود شک داشت که اصلاً چنین کسی وجود داشته باشد!

رمان نوجوانانه‌ «پیتر پن» را «رامک نیک‌طلب» ترجمه کرده واحد کودکان و نوجوانان انتشارات قدیانی، با نام کتاب‌های بنفشه ، ۱۱۰۰ نسخه از آن را با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان روانه‌ بازار کتاب کرده است.

 برای تهيه‌ اين كتاب علاوه بر مراجعه به كتاب فروشی‌های معتبر سراسر كشور، میتوانيد برای خريد اينترنتی آن به نشانی الكترونيكی نشر قديانی نيز مراجعه كنيد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: