کد خبر: 28451
تاریخ انتشار: جمعه, 15 ارديبهشت 1396 - 13:32

داخلی

»

اخبار کتاب

چهاردهمین حضور نمایشگاه کتاب فرانکفورت در ایران

منبع : لیزنا
مسئول غرفه‌ آلمان در نمایشگاه کتاب گفت: تور نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 14 سال گذشته به این سو در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد و از باسابقه‌ترین کشورهای حاضر در این نمایشگاه محسوب می‌شود.
چهاردهمین حضور نمایشگاه کتاب فرانکفورت در ایران
به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مهدی حقایقی نصرتی، مسئول غرفه‌ی آلمان در نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب فرانکفورت تور جهانی دارد که در طول سال به کشورهای مختلفی در آمریکای شمالی و مرکزی، خاورمیانه، اروپا و چین حاضر می‌شود و کتاب‌های سال آلمان را از طریق بخش فرهنگی سفارت‌ها در نمایشگاه کتاب کشورها عرضه می‌کند.
وی افزود: غرفه‌ آلمان هم با همکاری بخش فرهنگی سفارت ایران و آلمان در زمینه‌های مختلفی با یکدیگر همراهی می‌کنند که یکی از آنها زمینه‌ی حضور در نمایشگاه کتاب بود و اقدامات لازم برای حضور امسال آلمان هم فراهم آمد.
 
حقایقی در ادامه گفت: کتاب‌هایی که هر سال در غرفه‌ی آلمان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود با سال‌های قبلی متفاوت هستند و هر بار عناوین جدیدی حاضر می‌شوند. موضوعات کتاب امسال هم شامل طبیعت، معماری، کودک، خاورمیانه و ایران است. کتاب‌های با موضوع ایران به حوزه‌ی فرهنگ و مذهب ایران پرداخته است و این ابعاد ایران را معرفی می‌کند.
 
وی اضافه کرد: تور نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 14 سال گذشته به این سو در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد و از باسابقه‌ترین کشورهای حاضر در این نمایشگاه محسوب می‌شود.
 
حقایقی با اشاره به عناوین کتاب‌های موجود در غرفه‌ی آلمان گفت: بالای هزار عنوان کتاب در غرفه‌ی آلمان عرضه می‌شود که بخشی از آن کتاب‌های سال آلمان هستند که به صورت یک جلدی وجود دارد.
 
وی با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه‌ی آلمان گفت: ما فروش خوبی از کتاب‌ها داریم و با توجه به مسافت زیاد امسال نمایشگاه از مرکز شهر باز هم مخاطبان زیادی از غرفه‌ ما بازدید داشتند. مخاطبان کتاب ما را بیشتر دانشجویان زبان آلمانی و دانش‌آموختگان زبان آلمانی تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه مخاطبان بخش تخصصی کتاب‌های ما هم کارشناسان و مترجمان زبان آلمانی هستند.
 
رضایت از میزان بازدیدکنندگان غرفه‌ آلمان
 
حقایقی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای انتشار کتاب‌های آلمانی در ایران گفت: از سال گذشته سامانه‌‌ای توسط غرفه‌ی آلمان در نمایشگاه کتاب تعبیه شد که از طریق آن افراد با استفاده از قانون کپی‌رایت اجازه‌ی ترجمه و انتشار اثر آلمانی را پیدا می‌کنند و تاکنون هم چند جلد از این طریق این مجوز را دریافت کرده‌اند.
 
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه‌روی حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) قرار دارد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: