کد خبر: 29459
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 10:42

داخلی

»

اخبار کتاب

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی خبر داد

بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون مدرسه در جشنواره رضوی

منبع : لیزنا
کارگروه کودک و نوجوانرضوی برای برگزاری دوره‌ی بعدی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از ظرفیت‌های کانون مدرسه استفاده خواهد کرد.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون مدرسه در جشنواره رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدیقه حسن‌زاده مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب گفت: مدیرعامل کانون در جلسه رابطان جشنواره رضوی در سال گذشته برای بهتر برگزار شدن جشنواره پانزدهم، پیشنهادها و نقطه نظر‌هایی ارایه کردند که در شیوه‌نامه جشنواره پانزدهم رضوی اعمال شد که تنوع و اضافه شدن فعالیت‌های گروهی در این جشنواره از درخواست‌های علیرضا حاجیان‌زاده بود.

وی گفت: امسال در جشنواره پانزدهم رضوی تصمیم گرفتیم تا بخش‌های «سرود» و «پویانمایی» را جایگزین بخش‌های «خوشنویسی» و «نقاشی» کنیم.

حسن‌زاده افزود: جشنواره پانزدهم رضوی کانون از منظر تعداد شرکت کنندگان و تنوع آثار، رشد قابل ملاحظه‌ای داشت که در بخش‌های «پویانمایی» و «سرود»، تنوع و تکنیک‌های جالبی دیده شد.

معاون جشنواره رضوی کانون یادآور شد: در این دوره از جشنواره افزون بر اعضای کانون، گروه‌های غیر کانونی، مانند اعضای کانون مساجد و دانش‌آموزان مدارس نیز شرکت کردند.

حسن‌زاده گفت: در بین برگزیدگان این جشنواره آثار برگزیده از بیرون از کانون نیز داشتیم که این نشان داد کانون به عنوان کارگروه کودک و نوجوان رضوی دایره فعالیت‌های استانی را فراتر از مراکز فرهنگی هنری خود گسترش داده است.

وی گفت: کیفیت آثار در حوزه کتاب‌سازی عالی بود و به لحاظ تکنیک که پشتوانه کتاب است رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون تاکید کرد: آثار اعضا در کتاب‌ آهوانه در 3 جلد به چاپ می‌رسد که یک جلد آن اختصاص به آثار ادبی جشنواره دارد و یک جلد هم به کل آثار در حوزه‌های کتاب‌سازی، پویانمایی و سرود به همراه تصاویر و شناسنامه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: یک جلد آهوانه نیز هم‌زمان با نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون در سال گذشته با آثار بخش داستان و قصه‌گویی بزرگ‌سال رونمایی شد.

حسن‌زاده گفت: فراخوان هشت بخش این جشنواره را در سال گذشته منتشر کردیم و مخاطبان 10 ماه فرصت داشتند تا در این جشنواره شرکت کنند. فعالیت‌ها و آثار تولید شده که به مراحل داوری رسید حاصل فرآیند کتاب‌خانه‌ای کانون است.

وی تصریح کرد: قرار است آثار بخش‌های «سرود» و «پویانمایی» در قالب چندرسانه‌ای (مولتی مدیا)، به همراه کتاب‌های «آهوانه» به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور ارسال ‌شود.

 

حسن‌زاده گفت: استقبال از کتاب «آهوانه» خوب بود و مربیان درخواست کردند تا این کتاب به فضای چرخه امانت کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، افزوده شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: